CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolpumpen i Huset eller i Marken ute??  (läst 2918 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad B L K

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 118
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Livet börjar vid 32grader i poolen .... :-)
    • Visa profil
Poolpumpen i Huset eller i Marken ute??
« skrivet: mars 12, 2007, 22:48:36:36 »
Hejsan på er alla !
Jag skall strax börja gräva ned våran nya pool och har nu ett litet beslutsproblem.
Saken är den att till min Pool från Svenska Pool Fabriken så fick jag med "Pool Pump Låda " som skall grävas ned utomhus. Saken är den att jag kan om jag vill montera alla motorer och filter i pannrummet i källaren men är orolig att det kommer en massa motorljud som kommer att hörs i hela huset.
Kan någon berätta hur mycket dom leverom.Fördelar / Nakdelar med resp montering.

Motorerna kommer från Phalen`s 0.75 Hk och solpanels pumpen 0.5hk

Huset jag bor i är betong i alla väggar och golv.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolpumpen i Huset eller i Marken ute??
« Svar #1 skrivet: mars 12, 2007, 23:07:53:53 »
Vi har vår poolpump i pannrummet iof så har vi bara utvändig källartrapp till rummet men vi hör ingenting av pumpen. Står jag i köket rakt ovanför hörs ingenting. Kan klart rekommendera att ha utrustningen där. Om jag går förbi den stängda källardörren ute så hörs ett svagt ljud.
Solfångarpumpen finns i garaget.
« Senast ändrad: mars 12, 2007, 23:11:29:29 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag