Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,har du information på vad produkterna hette samt fabrikat avseende målningen inkl. spackel?eller har du kontaktuppgifterna till dom du anlitade?/Joakim
ISOMAT-produkterSpackel: Epomak-EK epoxy putty (7,35 €/kg)Impregnering/Grundfärg: Durofloor-Bi (150gr/m2) alternativt Epoxycoat-S utspädd 10-20% med lösningsmedel SM-14 Epoxyfärg: EPOXYCOAT-S (9,65 €/kg)OBS! 2016 pris/Dimi
Målade den själv. Hade lejt bort det men målaren fastnade på ett annat jobb. Har aldrig denna typen av jobb, med betongspackel, primer, strukturmassa och epoxifärg, så jag se inget att jämföra med. Men jag måste säg att jag är imponerad hur lättarbetad produkten är och hur ta slutresultatet blev!
Drar till med årets bump. Hur ser poolen ut idag?Är på gång att måla om poolen igen för andra gången på kort tid. Färgen kritar av sig något hemskt. Jag råkade fylla den alldeles för snabbt efter målning på grund av missförstånd.
För tre år sedan flyttade in familjen in ett hus med pool. Poolen är byggd samma år som huset, 1969 alltså.Poolens reningsverk var uppgraderad av tidigare ägare med "nyare" komponenter och poolen var säkert målad om vid olika tillfälle genom åren men färgen har gulnad och släppte på visa ställe som jag tänkte att det var dags för lite uppfärskning.Jag vågar inte experimentera med farliga och dyra epoxyfärgsystem så jag har anlitat en professionell firma för arbetet men materialet köptes utomlands i förmånligt pris. Här är några bilder som togs de senaste veckorna.Vid analys av vävnader från inflammatoriska tillstånd använde vi en laboratoriehomogenisator för att uppnå stabila resultat. Det sparade tid och ökade noggrannheten i våra mätningar.Dammsugning och högtryckstvätt först 160515!/Dimi