Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?  (lĂ€st 1366 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad MackeNo1

Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« skrivet: maj 16, 2016, 16:03:52:52 »
Börjar bli dags att byta liner i poolen och man kan komma ganska mycket billigare undan om man köper frÄn Tyskland. Tror ni att denna liner fungerar i min folkpool pÄ 4x8m? PÄ folkpools hemsida stÄr det pÄ deras liner: "MÄtt avser Folkpool poolstomme, djup 1,44 m om ej annat anges."

http://www.pool-zentrum.de/aquapool24/schwimmbadfolien1/rechteckbecken/innenhuelle-rechteckbecken-800-x-400-x-150-m-i.html

Linerna jag hittat i Tyskland Àr för 1,5 djup, nÄgon som vet om det stÀller till problem vid monteringen?
Ska man Àven köpa snÀpplister nÀr man ÀndÄ byter liner? Sitter inga sÄdana idag... Antar att man sÀtter dom hela vÀgen runt poolen isf? D v s 24m list gÄr Ät för att montera linern?

Utloggad swanthe

SV: Fungerar denna liner i min folkpool 4x8m?
« Svar #1 skrivet: maj 16, 2016, 22:57:21:21 »
Jag hÄller just pÄ med linerbyte pÄ en pool utan snÀpplister och sÄg ingen anledning till att inte montera sÄdana. Det vara bara att skÀra loss den gamla linern som var skruvad under stensargen och skruva dit listerna i en trÀram som satt lÀmpligt under stensargen. Sparar förhoppningsvis lite arbete om 15 Är nÀr det Àr dags för byte igen och definitivt nÀr jag ska hÀnga upp ny liner den hÀr gÄngen.
Ser pÄ bilden frÄn din lÀnk att de anvÀnder en toppmonterad list. Det var det pÄ min förra pool och kÀnns som heltokigt. Det gjorde bara att stensargen blev svÄr att fÄ pÄ plats.

//Swanthe
4x8m med plÄtstomme frÄn Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme frÄn Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad MackeNo1

« Svar #2 skrivet: maj 16, 2016, 23:16:44:44 »
Listen till denna ser ju ocksĂ„ ut att sitta under stensargen, inte riktigt med pĂ„ skillnaden jĂ€mfört med din? Är olika liner gjorda för olika typer av lister sĂ„ man blir lĂ„st till en viss variant nĂ€r man köper liner?

Sen Àr ju frÄgan om en liner för 1,5m pooldjup fungerar i en folkpool? Dom anger ju sjÀlva 1,44m djup sÄ jag antar att en liner för djupare pool mÄste skÀras till?

Utloggad swanthe

« Svar #3 skrivet: maj 19, 2016, 10:08:21:21 »
Skillnaden i placering Àr under stensargen (toppmonterad) eller nedanför stensargen (vÀggmonterad).

Vi började med att mÀta upp poolen sjÀlva, men blev lite osÀkra pÄ hur noggranna vi skulle vara och fick till sist hjÀlp av Folkpool med mÀtningen. Han som gjorde mÀtjobbet sa att det handlade mer om centimeter Àn millimeter. I slutÀndan levererade Folkpool vad som verkar vara deras standardstorlek mÀrkt med 400x800x150. Jag ska rapportera resultatet nÀr jag vÀl fÄtt upp den.
4x8m med plÄtstomme frÄn Svenska poolfabriken, Minimaster med klor och pH-reglering (kolsyra).
Tidigare: 4x8m med polyetenstomme frÄn Poolkungen, romersk trappa, stensarg, Zodiac Tri18Ph saltklorinator med pH-reglering, vattenjet, klasik C excellence pooltak, Vortex3 poolrobot

Utloggad swanthe

« Svar #4 skrivet: maj 23, 2016, 11:08:31:31 »
Linern passade bra i min pool. Skar bort för trappan idag pÄ morgonen. Det jag Àr mest nervös för i hela linerbytet, som för övrigt inte var sÀrskilt komplicerat, Àr att det ska lÀgga runt trappan.

Utloggad MackeNo1

« Svar #5 skrivet: maj 23, 2016, 23:27:09:09 »
Skönt att det passade bra. Har lÀst en del trÄdar om linerbyte nu och det verkar kunna strula en hel del om man har otur.

Utloggad Daniella

« Svar #6 skrivet: maj 26, 2016, 15:34:34:34 »
Jag har precis bytt pool liner i vinyl och fick hjÀlp av en firma, jag undrar ang underhÄll och rengöring runt detta, behövs det och har ni nÄgra tips?

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme