Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nja, snarare 89.000:- om inte jag är felunderrättad. Sen håller jag fortfarande med om att listpriserna är sjuka.Sen skulle jag också gärna vilja se bekräftelse på att Vancouver har sålts för 48.000:-. I alla fall om det gäller Vancouver i nuvarande utförande. Sen är det ju inte omöjligt (med tanke på leveranstiden) att han har köpt ett bad i standardutförande från den kinesiska leverantören (Bellagio Luxury).I så fall är det Gecko-styr istället för balboa, mindre isolering, sämre botten och tunnare lock.Men detta är givetvis bara spekulationer från min sida. Skulle säga att det är helt omöjligt att köpa ett Vancouver i nuvarande utförande för mindre än 60.000:-, troligtvis hamnar du nånstans runt 65.000:- efter intensivt prutande.
Nja,kanhända du är felunderrättad. En bra början är i alla fall att du skriver ut namn och adress om du ska börja begära in verifikationer från oss som skriver i trådarna. Glöm inte heller att själv verifiera dina uppgifter om det inte bara är spekulationer från din sida som du ju själv skriver.En sänkning på ett MONZA från 200000:- till 80000:- motsvarar en sänkning på 60%. En sänkning på ett Vancouver för 125000:- med 60% blir då 50000:-
Nja...prova får du se...man ska tydligen skicka in sin "trasiga" del och få en ny skickad när dom kollat att det inte är handhavande fel.En garanti gäller ju endast mot ursprungligt fabrikations fel. " Fel som visar sig inom garantitiden antas ha funnits vid köpet (och säljaren ansvarar också för felet) om säljaren inte lyckas bevisa att det felet uppkommit p.g.a. köparen. "( källa : https://avtal24.se/ordlista/garanti )Dvs mkt enkelt för säljaren,oavsett märke på badet,att hävda att du har haft fel värden på vattnet och din trasiga sak ej faller under garanti.Försök att få ut en ny LX pump fr SB som ärgat sönder på garanti får du se.Sen har man ju reklamationsrätt ,det är en helt annan sak,och den gäller i princip bara i 6 månader på spaba ( källa : https://sv.länkar till wikipedia accepteras ej på grund av dålig hantering från deras moderatorer/wiki/Reklamation )Hur ska du som konsument bevisa att pumpen i ditt bad läckte fr början när den börjar läcka efter 1-2 år ?Sen finns det flera firmor som är generösa med garantier/reklamationer.Flera av premium märkena har generösa garantier.Tex artesian ,coast,hotspring,folkpool mfl har tre års garanti på flera av sina bad.