Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Tobbe!Min fru fick syn på dina fina egenhändigt gjutna plattor och vips så står vi här och gjuter egna kantstenar. Det är ju riktigt roligt!Men vi får omöjligt bort bubblor ifrån stenens undersida, den som ligger uppåt när vi gjuter. Håligheterna kommer bara att ses när man är i poolen, men de är lite irriterande. Se bifogade bilder. Vi har provat allt ifrån linolja som släppmedel för att minska friktionen, vibbra med slagborr och gummiklubba... men de där retfulla bubblorna är kvar.Är det för lite vatten tror du?Eller brinner det lite för snabbt i värmen (står i ett garage så det är åtminstone skugga)?Alla tips tas emot med stor tacksamhet.
WS company har dels flytillsats sen har de också nåt som ska minska ytporer också.Gjöt stenar i våras och märkte att när min vibro var på väg att lossna från formen (hade den fastkruvad på undersidan) så det fortfarande vibrade men mindre än normalt så fick jag porer direkt, så vibra mycket.