CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.  (läst 4835 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Watch

Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« skrivet: oktober 29, 2015, 08:27:25:25 »
För snart 4 veckor sedan efterlyste jag kommentarer med erfarenheter från Artesian Piper Glen alternativt Dove Canyon dock utan framgång. Är dessa spa så ovanliga att det inte finns någon som har träffat på dom?

Poolgiganten

Utloggad Cogo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Köp ALDRIG ett kina-spabad, 2 år höll mitt.
    • Visa profil
SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #1 skrivet: november 09, 2015, 16:53:32:32 »
Hej!

Jag har också kollat på dessa spabad, det jag vet är att dom är deras "värstingar" och att dom har många pumpar och jets.
Var det något speciellt du tänkte på?
Mvh

Cogo

Utloggad Watch

SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #2 skrivet: november 10, 2015, 17:53:39:39 »
Hej
Nej jag undrar bara om det finns någon med egen erfarenhet av dessa bad. Baden verkar ju ok men det kunde ändå vara intressant att få input från folk som inte är återförsäljare eller dylikt av dessa bad.
Vänlig hälsning
Watch
« Senast ändrad: november 10, 2015, 17:57:19:19 av Watch »

Utloggad Cogo

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Köp ALDRIG ett kina-spabad, 2 år höll mitt.
    • Visa profil
SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #3 skrivet: november 11, 2015, 12:00:26:26 »
Vet vad du menar med återförsäljare! Jag gjorde läxan, den slutar med beställning i morgon.
Mvh

Cogo

Utloggad Watch

SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #4 skrivet: november 11, 2015, 13:18:28:28 »
Hej.
Intressant, vad blir det för spabad du beställer då?
Vänlig hälsning
Watch

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #5 skrivet: november 11, 2015, 21:09:22:22 »
Hej. Har haft mitt Dove Canyon i 8 år nu. Fortfarande mycket nöjd med badet. Har bytt nackkuddar 1 gång eftersom dessa "slits" av kemikalierna. Locket håller mycket bra dock. Några reservdelar som nåt munstycke har också behövt bytas men det tror jag är normalt slitage. Firman jag handlade av har hela tiden ställt upp med service och annan hjälp. Personligen tror jag det är viktigare än fabrikatet på badet så länge du inte väljer "kinabad".
Skulle jag köpa nytt bad så skulle det kunna bli Artesian, Hotspring eller Sundance. Dock skulle jag inte välja med liggplats nästa gång, men det är ju personlig smak.

/Ziggy

Utloggad Watch

SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #6 skrivet: november 11, 2015, 22:50:31:31 »
Hej.
Du lyfter fram en mycket viktig aspekt, vilken service kan jag få när jag väl står där med mitt spa. Även 8 i princip problemfria år imponerar. Det småproblem som du nämner får väl närmast betraktas som driftskostnader. Vad man vill slippa är problem med pumpar, läckage från slangar och dylikt. Du stärker min uppfattning om att man, i de flesta fall,får vad man betalar för. Vad är det du inte gillar med liggplatsen?
Vänlig hälsning
Watch
« Senast ändrad: november 12, 2015, 11:50:13:13 av Watch »

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #7 skrivet: november 21, 2015, 15:22:20:20 »
Tycker man ligger lika bra i sittplatserna om man inte är mer än 2-3 pers. Liggsätet däremot är oflexibelt och tar enligt mig onödigt mycket plats. Badet känns mindre på nåt sätt med liggplatsen än med enbart sittplatser. Men detta är såklart en smaksak.

Ziggy

Utloggad Watch

SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #8 skrivet: februari 16, 2016, 23:18:14:14 »
Håller med dig Ziggy om att liggplatsens vara eller icke vara är en smaksak därför valde jag ett Artesian Piper Glen som ju motsvarar Artesian Dove Canyon utan liggplats.
Har nu haft badet i ca 2 månader och det är ett val som jag absolut inte ångrar. Finns mer än väl utrymme för att ligga i det också för den som så önskar.
Med vänlig hälsning
Watch

Utloggad Anna G

SV: Ingen som vet något om Artesian Piper Glen och Dove Canyon.
« Svar #9 skrivet: mars 30, 2016, 15:37:14:14 »
 Hur gick det? Vad blev det? Jag är mycket intresserad av att höra vad ni som har Artesian har för erfarenhet. Vi är på gång och ska köpa ett Dove Canyon tror jag det blir. Alltså med liggplats, för oss som inte är så långa sitter man bra där tror jag och svalkar av sig lite.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag