Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Temperaturen i poolen  (lst 3468 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad Peter Palm

Temperaturen i poolen
« skrivet: augusti 10, 2015, 09:55:36:36 »
Har vrmepump till min pool 4x 8 meter, har dom senaste ren haft en temperatur p runt 28 grader , detta r har jag inte ftt upp den ver 25 grader, har jag fel instllning p bypassen och det gr att jag inte fr upp temperaturen?
Hlsningar Peter
« Senast ndrad: augusti 10, 2015, 10:02:06:06 av Peter Palm »
Miamipool 8x4m,Zodiak vrmepump.
Sundance Chelsee 780 Spabad

Utloggad nyborjare

SV: Temperaturen i poolen
« Svar #1 skrivet: augusti 10, 2015, 10:07:33:33 »
Har vrmepump till min pool 4x 8 meter, har dom senaste ren haft en temperatur p runt 28 grader , detta r har jag inte ftt upp den ver 25 grader, har jag fel instllning p bypassen och det gr att jag inte fr upp temperaturen?
Hlsningar Peter

Denna sommaren avgrs detta var du bor och vilken dygnsmedeltemp du har i luften, p mnga stllen har den varit mkt lg, du hjer ca 10 grader ver dygnets medeltemp utan tak, 2014 var mkt varmare, hatr du inte ndrat ngot br detta vara orsaken

Utloggad Peter Palm

« Svar #2 skrivet: augusti 10, 2015, 10:14:51:51 »
Glmde skriva att jag lgger p solfolie p natten,
pumparna stnger jag av vid 22.00 tiden
Bor i sa, Hallands ln

Utloggad nyborjare

« Svar #3 skrivet: augusti 10, 2015, 10:46:05:05 »
Glmde skriva att jag lgger p solfolie p natten,
pumparna stnger jag av vid 22.00 tiden
Bor i sa, Hallands ln

Bor i Sdra skne, om jag stnger av p natten fr jag inte 28 om det inte varit mkt varm ngra dagar och varma ntter, frra ret hade vi mkt varmare, det r skert som det skall vara .
Solfolie p natten ? det hller skert lite med solfolie r ju till fr precis som det lter att ligga p nr det r sol ! den verfr vrmen frn strlningen till vattnet, du skall ha en annan typ av verdrag p natten o solfolien p dagen

Utloggad Onsalabo

« Svar #4 skrivet: augusti 10, 2015, 12:50:53:53 »
Jag har en pool p 36 kubik och en vrmepump p 9 kW. Jag fr ltt upp poolen i 31 grader genom att kra pumpen dagtid. Poolen r tckt med en transparent tckning nr vi inte anvnder den.
Rubinpool rund 6 m diameter med Brilix vrmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator, jetstream och ribb-topp frn Plastman.

Utloggad Sernekvist

« Svar #5 skrivet: augusti 10, 2015, 19:11:49:49 »
Har en 4x8 med ett poolverdrag typ rollertop hller utan problem 29grader sedan 20maj ingen bypass utan fullt flde. Pumpen p 15kw. Bor i Onsala s inte s lngt i frn dig.

Utloggad RoJo

« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2015, 23:41:01:01 »
Hej! Har en 8x4 med poolsafe verdrag. Kr ungefr samma tid  med vp p 13 kwh.
Hller nu 28 men tidigare i sommar s har vp ftt jobba hela dagen fr att hlla uppe ver 25
fr det har varit kallt p ntter o dagstemp dlig. Min tidigare vp p 9,6 orkade inte hlla uppe temp
som du beskriver var bra i brjan men tyckte den blev mer orkesls gjorde service p den och det gjorde faktiskt
en del fick kontrollerat o pfyllt rtt mngd kldmedia hade lckt ut via en dligt tdragen skruv.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe verdrag.

Utloggad Peter Palm

« Svar #7 skrivet: augusti 11, 2015, 09:08:15:15 »
Hej!
Skall kolla vrmepumpen ikvll och kolla kylmedlet
terkommer efter, tack fr alla svaren  O0

Utloggad Peter Palm

« Svar #8 skrivet: augusti 21, 2015, 09:00:19:19 »
Det var fr lite kylmedel i vrmepumpen, har nu fyllt p detta
Frhoppningsvis blir det varmare nu O0
/
Peter

Utloggad Poolteam.se

« Svar #9 skrivet: september 05, 2015, 07:37:48:48 »
Har du kontrollerat och hittat lckaget? Att det saknades gas i vrmepumpen betyder att det finns lckage I systemet och d hjlper inte att endast fylla den med gas  <antman>
Med vnlig hlsning

Mark Toth

Generalagent fr Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!