Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, en andledningen för min del, är att jag hyr mitt hus jag bor i.Jag förstår husägare att dom är villiga att investera med ett större kaptial.Småbarn har säkert roligt om man slänger dom i djupt vatten med armpuffar.Men jag tror likt strandkanten, där dom bottnar, har dom roligaredär dom kan springa runt o leka fritt o klättra upp o ner,snarare än att simma ut till djupt vatten o motionsimma.Optimalt vore väl o kunna bygga en pool med tex 2st nivåer... Låter komplicerat dock.Jag glömde berätta att min minipool jag bygger är hela 70cm djup (ca 50cm vattennivå)!Erica du har väldigt rätt i att det blir billigare i drift med mindre pool.250w/timme för sandfiltret.En tesked (5gram) klor granulat tillsätts dagligen i bräddavloppet, cirkulationen. (Tror en burk klor räcker något år)Chockklorerar med ca 15gram granulat.Kommer troligen ej att värma upp poolen då det ärväldigt lite vatten att värma (ca 2500Liter).Solen klarar förmodligen att kunna värma upp densjälv till runt 25grader om vädret är bra.För övrigt, tack Erica då jag studerat väldigt mycket din responstill frågor här på forumet. Väldigt tacksamt när erfarna delarmed sig till personer som behöver hjälp.Fler bilder läggs upp senare under dagen.
Inget ont om en pytteliten pool. Men det mest intressanta med alla förutsättningar du nämner, är ju varför du väljer att göra en riktig linerpool istället för en billig rampool som du kan ta med dig, fälla ihop, sälja eller vad du nu känner för. Är det främst nöjet att bygga poolen som har fått råda?
Snyggt! Var köpte du linern ifrån? Ca kostnad för den?