Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hg kvalit, korta leveranstider! Kvalitet! Prisvrda pooler!
ppnar din e-postklient
Poolsidan Hssleholm

Frfattare mne: Bygga om till overflow?  (lst 904 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Utloggad putte82

Bygga om till overflow?
« skrivet: februari 13, 2015, 14:47:25:25 »
Hej. Vi hller p att bygga en frigolitblockspool.

Fick en ide om att gra overflow p ena lngsidan. Genom att  inte stta dit den 45 regel som duken kommer sttas fast i. vriga kanter kommer ha regeln plus trall. Jag fr istllet klmma fast duken med skenan till poolduken eller ngot som inte bygger s mycket. S fr jag tppa till ytrenaren och bygga en lda nedanfr kanten som samlar upp vattnet.

Frgan r om avstndet frn vattenytan och ovankant trall blir fr liten? Ca 70mm. Ngra andra problem?

Utloggad p1457

SV: Bygga om till overflow?
« Svar #1 skrivet: februari 13, 2015, 16:16:31:31 »
Jag r inte helt med p hur du tnkt bygga. Men du mste ha en balanstank som p ngot stt ser till att hlla nivn jmn. Om t ex 10 pers r i poolen rinner vatten ut, sen nr alla gr ur s vill du ju nd ha vattenytan vid samma niv.

Det finns frigolitblock som r mnade fr overflow.

Jag beskte en glasfiberfabrik dr en av garna hll p att bygga en tolvmeterspool med overflow p ena kortsidan. Han lt den vara ca 10 cm lgre n vriga sidor. Men jag har i och fr sig ingen aning om hur det funkade sedan.

Utloggad putte82

SV: Bygga om till overflow?
« Svar #2 skrivet: mars 14, 2015, 14:21:18:18 »
Cirkpumpen kommer pumpa tillbaka det vattnet som rinner ver kanten. Tex om 10 st gr i s kommer motsvarande volym vatten extra rinna ver kanten och hamna i "ldan" nedanfr. Nr ngra sedan gr ur kommer vattenivn i poolen sjunka och vattnet kommer inte rinna ver kanten. Cirkpumpen som konstant fyller p poolen frn "ldan" kommer d fylla p poolen och vattnet kommer terigen rinna ver kanten nr nivn hjts tillrckligt. Vldigt enkelt system.

Svenska kvalitetspooler som h�ller vad de lovar! 50 år av innovation och norrländsk kvalitet!

Annons fr Pooltorget
Annons frn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service p hg niv!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

* Online nu!