Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler!

Författare Ämne: Läckage vid dammsugning!?  (läst 572 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jismer

Läckage vid dammsugning!?
« skrivet: juli 28, 2014, 19:59:36:36 »
Hej alla!

Som rubriken säger så försvinner vatten i stora mängder efter att jag har dammsugit. Har provat att bada, stöka, köra uppvärmningsmattor o.s.v. i 3 veckor utan att dammsuga och nivån höll sig kanon, det är alltså definitivt dammsugningen som gör det.

Det sjunker till breddavloppets underkant i en hastighet av cirka 5cm/dygn.
Detta sker även när jag inte backspolar och sker i upp till 3-4 dygn (beroende på ursprunglig nivå)

Hur kan detta komma sig?
Har en skimvac jag sätter på silkorgen, poolen i fråga är en 17-18 år gammal, 4x8m pool, troligen från Svenska poolfabriken. Dammsuger med vanlig sugborste.

Någon som känner igen något liknande? Tips på vad som kan hända med vad i breddavloppet under dammsugning?

Tack på förhand!

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad nyburjare

SV: Läckage vid dammsugning!?
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2014, 20:56:26:26 »
Vad som händer när du kopplar på slangen är ett högre motstånd dvs tryck i slangar o rör, troligtvis har du nå någon skarv  kanske i själva avloppet eller under mark som öppnar sig av detta högre tryck men inte annars, svårt att hitta o kan kräva grävning, alternativet kan vara låt det vara o köp en robot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!

Notice: Undefined variable: indexbanners4 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 19

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 30

Notice: Undefined variable: indexbanners5 in /home/varmepumpsforum/public_html/poolforum.se/forum/Sources/PortalBlocks.php(3593) : eval()'d code on line 42
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler!