CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Läckage vid dammsugning!?  (läst 875 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jismer

Läckage vid dammsugning!?
« skrivet: juli 28, 2014, 19:59:36:36 »
Hej alla!

Som rubriken säger så försvinner vatten i stora mängder efter att jag har dammsugit. Har provat att bada, stöka, köra uppvärmningsmattor o.s.v. i 3 veckor utan att dammsuga och nivån höll sig kanon, det är alltså definitivt dammsugningen som gör det.

Det sjunker till breddavloppets underkant i en hastighet av cirka 5cm/dygn.
Detta sker även när jag inte backspolar och sker i upp till 3-4 dygn (beroende på ursprunglig nivå)

Hur kan detta komma sig?
Har en skimvac jag sätter på silkorgen, poolen i fråga är en 17-18 år gammal, 4x8m pool, troligen från Svenska poolfabriken. Dammsuger med vanlig sugborste.

Någon som känner igen något liknande? Tips på vad som kan hända med vad i breddavloppet under dammsugning?

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Läckage vid dammsugning!?
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2014, 20:56:26:26 »
Vad som händer när du kopplar på slangen är ett högre motstånd dvs tryck i slangar o rör, troligtvis har du nå någon skarv  kanske i själva avloppet eller under mark som öppnar sig av detta högre tryck men inte annars, svårt att hitta o kan kräva grävning, alternativet kan vara låt det vara o köp en robot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag