Sorry, jag var lite otydlig. Jag menar att den startar på så sätt att kontrollpanelen slår på och man kan göra inställningar o.dyl. Själva fläkten startar dock aldrig och jag hör inget kompressorljud.
Fläkten HAR startat när värmepumpen inte var ansluten till vatten och vi prövade att slå på den. Då drog den igång men stängde sedan av sig (antar att den kände av att den inte hade flöde).
EDIT: Jag kopplade bort slangarna för vatten in och vatten ut och prövade att starta pumpen. Nu går den igång, både när man kör den i kylläge och uppvärmningsläge. Pumpen stannar dock efter några sekunder med felmeddelande E3 ("Fel på flödesvakten") men det är ju inte så konstigt när det inte finns något vatten inkopplat...
EDIT: OK, prövade att koppla in vattnet igen men passade på att skruva bort kåpan så jag kunde se om det var något innuti värmepumpen som strulade. Det verkar som att det droppar från en svart plastdetalj när värmepumpen är trycksatt!

Jag kan naturligtvis försöka dra åt den men det sitter någon slags grå kabel på den som i så fall blir vriden. Vad är det för något och kan att den läcker förklara varför värmepumpen inte startar när den är trycksatt?