VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hur ska jag lösa detta? Spacka med glasfiber? Narellan Pools köpt från poolriket  (läst 2185 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dennis Söderqvist

  • Gäst
Dennis Söderqvist
Hur ska jag lösa detta? Spacka med glasfiber? Narellan Pools köpt från poolriket
« skrivet: april 09, 2015, 12:32:17:17 »
Köpt och byggt en pool från poolriket, som vägrar hjälpa mig med detta då jag jag skrev en dålig recension i samband med att jag inte fick support i samband med köpet av poolen.

Poolen är en narellan pools från australien. Har tagit kontakt med dom, men dom verkar heller inte särskilt intresserad av att hjälpa mig.

Det är så att trappen på min grasfiberpool hängde (jag hävdar att det skiljde i höjd på poolen vid levererans) och hamnade inte inte i nivå med övriga poolen. För att få det snyggt med altandäck som byggde vi upp med fix när vi sedan satt kantstenen på poolen.

Dock fick vi ju en glipa mellan poolenskant och kantstenen. Det är denna glipa jag vill på något sätt dölja så bra det går, med att tex spackla med glasfiber i liknande kulör som  poolen.

Jag söker någon som är duktig på detta och kanske till och med vill göra det åt mig eller någon har någon att rekommendera för det.

Se bilagor

Poolgiganten

Utloggad Erica

En lösning vore ju att låta en plåtslagare tillverka några plåtar som ser ut som ett upp och ned vänt L fast där underkanten sedan viks lite inåt och avslutas med en dubbelvikning så att man inte kan skära sig på den. Sedan lägger du L-ets korta del på stenkanten och låter den längre sticka med och dölja mellangapet och skarven. Du måste dock använda rostfri plåt som helst bör vara syrafast - skulle det vara så att du kör saltvatten får du ha en extra hög kvalite om det skall hålla.

Utloggad CarlW

Verkar även som om Poolriket har lagt ner sin verksamhet.
http://www.solidinfo.se/foretag/poolriket

Satte ni kantstenen i samband med att ni installera poolen? Om ni gjorde det vore det nästan självklart att trappan var låg från början

Utloggad sodan10

Nu har jag registrerat mig också (jag som är trådskapare)

Vet inte om det blir så snyggt med att sätta plåt då det bara blir det vid trappen isåfall. Ni tror inte på att spackla med epoxy för att få en jämn finish och sedan måla med topcoat i liknande kulör som poolen?

Vi var medvetna om att trappen var lägre, men planen var att lägga material under den för att få upp den i rätt höjd. Problemet blev då istället att sidorna åkte in. Vi hade lagt dit material och hade inte mycket till alternativ tyvärr.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan