1
Pooltäckningar / SV: Fantastisk support av Lars och LIVINGQUALITY
« skrivet: mars 26, 2021, 20:07:26:26 »
Jag vill inte ge mig in i någon pajkastning men jag vill förtydliga några saker.
Jag har inte förvarat några kemikalier som klorpuckar under pooltaket.
Jag har blivit lovad hjälp av Bumerangpooltak, LivingQuality pooltak ab från första dagen jag påtalade problemen.
Lars har själv sagt att alla nitar ska bytas ut som är rostiga,och från början sa han att det skulle bli med A4 klassning som Bumerangpooltak fabriken skulle skicka upp(allt finns på Mail sparat) så Lars har väl ”glömt” vad han lovat.
Detta har nu svängt till att det är fel i marken hos mig eller att jag har haft fel klorhalt.
När jag påtalade rostproblemen ville Lars och hans leverantör att jag skulle magnet testa nitar och insexbultar pga att dom va osäkra på kvalitén om det var rostfritt,det gjorde jag och dom va inte magnetiska.
Men som jag skrev ca hälften av alla popnitar och insexbultar är rostiga totalt sitter det 144st i pooltaket,nitarna sitter ca 1 cm ifrån varandra på vissa ställen, Och dom är rostiga varvat med helt rostfria, Mycket märkligt!
Inga trallskruvar är rostiga och dom har ju vatten stående på sig när man badar.
Jag misstänker att det är skiftande kvalitet på detaljerna.
Lars har gjort om hemsidan med texten om garantier efter jag klagat (konstigt nog) först fanns 3års garanti.
Nu är det 2år och massa tillägg.
När man köper ett pooltak för över 100000sek så förväntar jag mig att det inte ska börja rosta,dessutom om man stöter på problem förväntar man sig hjälp och en lösning.
Det har inte jag fått av Bumerangpooltak/LivingQuality pooltak AB
Jag har all dokumentation på Mail om löften mm från LivingQuality
Självklart har jag foton från dag 1 när problemet upptäcktes till dax datum
Jag har reklamerat köpet och blivit lovad hjälp i snart 8 månader, mycket tråkigt.
Jag kommer inte fortsätta argumentera här då det inte finns anledning,men ville ändå berätta hur jag ser på problemet jag råkat ut för och att jag vill möta Lars desinformation.
Skicka Pm för vidare frågor.
Jag har inte förvarat några kemikalier som klorpuckar under pooltaket.
Jag har blivit lovad hjälp av Bumerangpooltak, LivingQuality pooltak ab från första dagen jag påtalade problemen.
Lars har själv sagt att alla nitar ska bytas ut som är rostiga,och från början sa han att det skulle bli med A4 klassning som Bumerangpooltak fabriken skulle skicka upp(allt finns på Mail sparat) så Lars har väl ”glömt” vad han lovat.
Detta har nu svängt till att det är fel i marken hos mig eller att jag har haft fel klorhalt.
När jag påtalade rostproblemen ville Lars och hans leverantör att jag skulle magnet testa nitar och insexbultar pga att dom va osäkra på kvalitén om det var rostfritt,det gjorde jag och dom va inte magnetiska.
Men som jag skrev ca hälften av alla popnitar och insexbultar är rostiga totalt sitter det 144st i pooltaket,nitarna sitter ca 1 cm ifrån varandra på vissa ställen, Och dom är rostiga varvat med helt rostfria, Mycket märkligt!
Inga trallskruvar är rostiga och dom har ju vatten stående på sig när man badar.
Jag misstänker att det är skiftande kvalitet på detaljerna.
Lars har gjort om hemsidan med texten om garantier efter jag klagat (konstigt nog) först fanns 3års garanti.
Nu är det 2år och massa tillägg.
När man köper ett pooltak för över 100000sek så förväntar jag mig att det inte ska börja rosta,dessutom om man stöter på problem förväntar man sig hjälp och en lösning.
Det har inte jag fått av Bumerangpooltak/LivingQuality pooltak AB
Jag har all dokumentation på Mail om löften mm från LivingQuality
Självklart har jag foton från dag 1 när problemet upptäcktes till dax datum
Jag har reklamerat köpet och blivit lovad hjälp i snart 8 månader, mycket tråkigt.
Jag kommer inte fortsätta argumentera här då det inte finns anledning,men ville ändå berätta hur jag ser på problemet jag råkat ut för och att jag vill möta Lars desinformation.
Skicka Pm för vidare frågor.