Allt om pool, Poolforum!
PoolForum - swimmingpooler => Teknik => Ämnet startat av: Zaphod skrivet juli 03, 2012, 22:21:09:09
-
När jag i morse skulle slå på cirkulationspumpen "morrade" den bara. Slog brytaren till-från-till......tills pumpen äntligen gick igång. Senare på dagen kom jag på att min garanti borde fortfarande gälla, sagt och gjort ringde J&F och nämnde mitt problem. Kundmottagaren kollade upp min beställning och konstaterade att min garanti hade gått ut för 3 veckor sedan, då släpper hon bomben, "3 veckor är inget att bråka om, jag skickar en ny till dig".
Det kallar jag kundservice O0 O0
//
Lars
-
Mycket bra service!! O0
-
Hoppas att fler poolföretag tänker på samma sätt, hon kunde sagt att det är bara att köpa ny för garantin har gått ut.
Jag sparade och dom "förlorade" 2990:-
//
Lars
-
24 timmar efter samtalet till JF support, har jag pumpen hemma 8)
Snabba ryck!!
//
Lars
-
Det var bra service!!
Det var en stor anledning till att vi beställde därifrån. De verkar jobba ovanligt hårt på att ha nöjda kunder O0
-
Trevligt emd bra service.
Men, den där pumpen, är det verkligen något fel på den? Det låter som att det skulle räckt med att snurra lite på impeller och axel innan start så hade den nog funkat som vanligt...?
-
Tror oxå det för den var lite svårstartad i våras, men support-kvinnan nämnde att det kan vara en kondensator som är på G att haverera, så den gamla får gå tills den dör.
//
Lars