Allt om pool, Poolforum!
PoolForum - swimmingpooler => Markpooler. => Ämnet startat av: Alvar skrivet juni 22, 2026, 15:16:01:01
-
Hej.
Vi köpte en Lyfco 4,8kw till vår lilla pol på 9m3 och installerade idag. Enligt manualen ska man starta filterpumpen först vilket känns vettigt, men när vi gör det kommer det vatten ut genom dräneringen i botten på värmepumpen, det går även tillbaka till poolen som det ska.
Kan det vara normalt?
Har även skrivit till inköpsstället, men tänker att ni är snabbare.
-
Det går inte att starta värmaren utan att startat pumpen dvs vattenflöde , värmaren ger kondensvatten i botten hur vet du att det inte ör kondens ?
-
Det går inte att starta värmaren utan att startat pumpen dvs vattenflöde , värmaren ger kondensvatten i botten hur vet du att det inte ör kondens ?
Eftersom den inte var inkopplad så blir det ingen kondens. Nu när vi testar igen är den tät, avvaktar och ser vad som händer.