Allt om pool, Poolforum!
PoolForum - swimmingpooler => Markpooler. => Ämnet startat av: bogani skrivet maj 05, 2026, 09:36:32:32
-
Hur ska man tänka gällande klorering när man har pooltak? Pooklubben t.ex menar på att man med fördel använder deras klor för inomhusbruk, dvs utan CYA, när man har pooltak.
När det gäller chockklorering kan det väl vara vettigt att köra utan CYA då det är just för att chocka och inte ska vara långverkande.
Förra säsongen körde jag Poolklubbens multiklor, men då hade jag fortfarande öppen pool.
-
Hej!
Det finns olika sätta att få fritt klor i sitt bad. Sen olika klor har samma namn men verkar olika.
Kör inomhusklor som de rekommenderar. Sen behövs bara pH-.
Finns både fördelar och nackdelar här.
Om du kör kalciumhypoklorit/inomhusklor så undvik pH+ och höj alkalinitet.