Allt om pool, Poolforum!
SpaForum - spabad => SpaForum => Ämnet startat av: Mikael P skrivet augusti 26, 2016, 09:07:37:37
-
Hej
Jag köpte för tre år sedan ett Denform 61 som fungerat utmärkt, men sedan en dryg vecka värmer inte spabadet och det är felmeddelanden på displayen (Balboa någon mellanmodell). Det kommer "HF", "LF" och "dy" vilket jag förstått är felmeddelanden som tyder på något flödesproblem.
Det jag försökt att göra själv (utan att lyckas få ordning på spabadet) är att 1) Byta filter 2) Lufta pumparna genom att skruva loss den övre anslutningen 3. Köra med rörrens och tömma samt återfylla hela poolen.
Bör jag prova något annat?
Jag har försökt nå Denforms support i Danmark, men efter det första mailet har dom inte återkommit alls (10 dagar sedan jag skickade första meddelandet till dom).
Kan någon rekommendera någon annan servicefirma i stockholmsområdet?
-
Kolla att pumpen inte gett upp, ta en skruvmejsel med flat spets och stick in den på baksidan av pumpen (slå av strömmen först), kolla om du kan vrida runt pumpen. Jag fick samma felmeddelande själv och när jag lyckades få runt pumpen så den snurrade så upptäckte jag att den läckte i axeltätningen, så det blev pumpbyte. Denform är ungefär 10% dyrare än Villa Spa Sweden (som är annonsör på den här sidan) och dessutom tar dom betalt för frakten.
//Nisse
-
Hej
Tack för tipset, det blev lite jäktigt i helgen så jag hann inte med. Ska testa ikväll om jag hinner.
Har äntligen fått lite mer kontakt med Denform. Dom har tydligen haft sjukdomsfall på serviceavdelningen, vilket givetvis är tråkigt. Jag tycker ändå att man kan begära att någon åtminstone kan svara på mail och hänvisa till en extern servicefirma som man har samarbete med. Tills dess det fungerar kan jag inte rekommendera Denforms eller Bauhaus spabad.
Mikael P
-
Mej svarade dom på en vecka, men dom var dyrare än dom jag köpte pumpen av. Om det är pumpen och du måste byta ut den kan jag tipsa om att det är lättare att koppla ur sladden på pumpen när du byter eftersom den sladd som sitter där i dag säkerligen är fastskummad.
//Nisse
-
Hej, hur gick det?
//Nisse
-
Jag fick ett pris på pump med installation från Denform. Efter att ha öppnat och kollat hur det ser ut inne i badet så mailade jag dom och föreslog att dom skulle låta deras servicetekniker kontakta mig och göra upp en tid för att göra arbetet.
Ännu inget samtal....
-
Vad fick du för pris på bytet?
-
Vad fick du för pris på bytet?
Hmmm, jag kontaktade ju faktiskt dig också över PM, men du hörde inte av dig igen. Är du fortfarande intresserad kan du väl ringa mig på numret jag skickade.