Allt om pool, Poolforum!
SpaForum - spabad => SpaForum => Ämnet startat av: Rose-Marie Mörk skrivet oktober 01, 2015, 18:20:16:16
-
Vi har gjort en reklamation av vårt LASpa köpt av Neptunbath i Helsingborg ang blåsor i plasten som är ett fabrikationsfel och således ska täckas av den 7-åriga garantin. Neptunbath avslog vår reklamation så vi gick vidare till Allmänna Reklamationsnämnden och vi fick rätt dvs det ska täckas av den 7 åriga garantin och ska åtgärdas av Neptunbath. Beslutet från ARN kan ej omprövas. Nu säger ändå Neptunbath att beslutet är felaktigt trots att vi fått rätt och att beslutet inte kan överklagas!!!!Nån som har erfarenhet av detta?
-
Aj då, det är vad man kallar för böldpest på glasfiber båtar, inte kul.
Vi var hos dom ibörjan i somras och tittade men vi gick till deras grannar istället.
Arn:s dom är bara en rekommendation och inget som tvingar säljaren att följa.
Men det är en dom som har negativ inverkan om man publicerar i olika forum och media.
Det är en legitim dom och fakta, inget hitte på om det kommer från ARN, publicera.
De firmor som inte följer deras dom och rekommendationer är ingen seriös firma det vet alla och alla bör få veta.
Finns Neptunspa på deras svarta lista?
-
Ett utslag i ARN är ju inte juridiskt bindande, utan enda möjligheten är då att stämma dem vid tingsrätten och hänvisa till ARNs utslag. Vinner ni i tingsrätten blir ju domen juridiskt bindande för företaget.