VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Salt i vattnet?  (läst 6683 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

badsugen

  • Gäst
badsugen
Salt i vattnet?
« skrivet: januari 19, 2007, 17:04:09:09 »
Hej
Vi har nyss flyttat in i ett hus med ett härligt hörnbadkar av märket Victory Spa Sweden. Enligt följesedeln som hussäljarna lämnat finns "Damixa Jupiter u. pip krom påfyllning via jets" i det. Det finns alltså två knappar på karet. När man trycker på den ena kommer det riktiga bubblor och på den andra blir det lite mildare läge med typ "luftstrålar".

Min fråga är om man kan ha badsalt eller vanligt grovsalt i en "bubbelpool"?
 Jag har psoriasis som blir mycket bättre av ett riktigt salt bad. Jag försökte fråga på en affär för bad där fick jag veta att "badbomber" och liknande ej skulle användas. Så långt allt väl, men de sa också att endast deras salt som bara gick att köpa i jättesäckar som egentligen var till företag fick användas?? Märkligt tyckte jag, natriumklorid är väl natriumklorid? Då fick jag till svar att endast jodfritt salt fick användas? Ok men jodfritt salt går ju också att köpa i vanlig affär?
Ringde Victory Spa. De hade aldrig fått frågan men gissade att det gick att använda så länge man löste upp kornen ordentligt innan så att de inte fastnade i rören?

Jag vill inte gärna förstöra karet, är rädd att rören ska rosta eller liknande. Är det ngn som vet hur det ligger till med detta?
mvh

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan