VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolbygge i leca, lite frågor och lite bilder  (läst 38365 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Drogen

SV: Poolbygge i leca, lite frågor och lite bilder
« Svar #40 skrivet: juni 21, 2009, 17:19:20:20 »
Nu har jag även fått tummen ur och lagt på det nya "täcket". En måttbeställd presenning i grått med 40mm fåll runt om och ett finmaskigt nät i mitten, köpt på någon maskinfirma via nätet. Det är så länge sedan jag köpte det så jag kommer inte ihåg var eller hur mycket det kostade, men är någon intresserad så kan jag kolla upp det. Jag tyckte i alla fall det var väldigt billigt när det begav sig förra sommaren.

Två rostfria 28mm rör i fållorna på kortsidorna spända i muren samt motstående poolgavel gör att det håller för barn och djur. Vill jag göra det riktigt stabilt kan jag köra i rör på långsidorna med. Rören är skrotade ledstänger från en gammal skola.

Smidesstaketet fick jag tag på hos en smed som skulle pensionera sig och det uppfyller kravet på inhägnad, 90cm högt, ej klättringsbart, så nu börjar det faktiskt bli färdigt :)

Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolbygge i leca, lite frågor och lite bilder
« Svar #41 skrivet: juni 21, 2009, 17:27:12:12 »
Och det ser riktigt snyggt ut!!! O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Drogen

SV: Poolbygge i leca, lite frågor och lite bilder
« Svar #42 skrivet: juni 21, 2009, 19:56:10:10 »
Jag fick en liten idé när jag såg hissgardinen i tvättstuga. På första bilden syns fästena när täcket ligger på.



Eftersom jag fick en hel del flagglina över så testade jag att rulla av täcket med "hissgardintekniken" och det funkade faktiskt. Problemet är när man ska rulla tillbaka duken. Då får man ändå rulla för hand. men det kanske går att lösa det med... Kolla videosnutten så förstår ni vad jag menar.
http://peterholm.nu/bilder/huset/hissgardin_video.avi

Här är andra sidan där pooltäcket hamnar när det är upprullat.
« Senast ändrad: juni 21, 2009, 20:11:21:21 av Drogen »
Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad Drogen

SV: Poolbygge i leca, lite frågor och lite bilder
« Svar #43 skrivet: augusti 08, 2009, 09:47:36:36 »
Nu börjar det komma upp lite gräs (och annat, kanske mest annat...). Poolområdet börjar i alla fall bli färdigt. En grind är svetsad och väntar på färg och montering. Durkgaller ska monteras i spalten mellan uterum och plattor, en mur med grind mellan huset och garaget ska upp, en ram till solpanelerna ska byggas, o.s.v... Det kanske inte är så färdigt i alla fall.

Allting i smått p.g.a. kedjehus och liten tomt. 5x3,5 murad poolstomme i Leca på platta. Texsun solpaneler med hembyggd PLC-styrning. Betongplattor 50x50 som markbeläggning runt hela poolen fram till poolkant.

Utloggad Racing

SV: Poolbygge i leca, lite frågor och lite bilder
« Svar #44 skrivet: augusti 08, 2009, 10:12:03:03 »
 Ursnyggt, lite spansk hacienda-stil med muren och staket.
Detta måste du väl vara nöjd med!

/Johnny
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Sanntos

SV: Poolbygge i leca, lite frågor och lite bilder
« Svar #45 skrivet: oktober 21, 2009, 10:24:31:31 »
Det är verkligen bra planerat och gjort, mycket snyggt anpassat till tomt och hus.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan