CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ny lineri rund pool, plast tejpad i botten som bara släpper Nödvändigt??  (läst 3076 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stellemark

Hej alla

Har flyttat in i ett hus med en rund Primastar pool
Den edde till många glädjeämnen förra året och ungarna älskade den..

På höstkanten började den läcka i botten (blev bara 15 cm djup) och jag letade efter läckan men kunde inte finna den :-(

Då jag inte kunde fylla upp den så stod den på det sättet över vintern och en morgon upptäckte jag en enorm reva (20-25 cm) i kanten. Vet inte vad den kommer ifrån men kan den bero på att pooien var tom??

I alla fall slet vi bort den gamla linern och upptäckte att det var genomrostigt i sargen
Detta är åtgärdat genom stålborste och ett lager rostskyddsfärg.

Nu är det linern som skall i och på botten ligger en nålfiltsmatta i mitten och på kanterna upp på sandvallen plastremsor.
Dessa har varit tejpade mor poolkanten med Silvertejp. Nu när vi skall sätta dit dem igen är det helt omöjligt... De lossar (troligen av spänning av någon anledning...

Så.. TIPS!!!! Behövs det tejpaas upp undertill??
Skall man lägga mer plats som dras längre upp och kanske därmed slippa spänningarna??

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag