Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Montera fristående pool  (läst 4374 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fidde83

Montera fristående pool
« skrivet: juni 29, 2011, 21:58:03:03 »
Hej jag har fått tag på en beg fristående pool. Jag tror den är 8x4 meter. Vet tyvärr inte vad det är för fabrikat på den. Men det står Blue på den. Den har en flytring längst upp. Och på lång sidorna ska det sitta 3 st u formade ben som fästs i ett långt rör som går längs hela sidan. Under poolen sitter det remsor som ska hålla u benen på plats. Men vi har problem när vattnet ska fyllas. Poolen vill inte resa sig. Utan vattnet rinner över kanten när det är ca 50 cm djupt. Kan det vara för lite luft i flytringen?  Så kan någon här svara på hur man ska göra. Eller vad pollen heter och vart man kan få en manual.

Poolgiganten

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Montera fristående pool
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2011, 08:17:08:08 »
Finns det inga öglor i poolen där du kan trä in röret - så att benställningen håller uppe poolen/linern vid fyllningen? Jag har haft en stålrörspool men där fanns ingen flytring... Jag tycker att det låter som om att du har material till två olika pooler  ;)

Ta några bilder och lägg ut dem så kanske någon här känner igen poolen och kan ge dig exakta råd.

Så här såg min pool från Bestway ut. Här har vi precis isolerat undertill (det gav +2 grader på vattentemperaturen). Det är dags för vattenfyllning.
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad Fia

SV: Montera fristående pool
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2011, 21:07:04:04 »
Europools sålde förut många stora ovanmarkpooler, riktiga giganter.
Jag har för mig att de gick samman med ett annat bolag så jag vet inte säkert att de finns kvar men jag hittade ett telefon nummer till dem iallafall.
08-556 145 70. Prova att ringa, om de har sålt dessa så kankse de kan hjälpe dig.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag