Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Slangfråga?  (läst 2147 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Södergren

Slangfråga?
« skrivet: mars 31, 2011, 16:21:33:33 »
Hej på er!

Snart är det äntligen dags för vår och sommar! Som vi har väntat...
Hur som helst. Jag håller som bäst på att slutföra trädäcket runt poolen och tänker flytta pump och sandfilter ca 4-5m bort, och ha det precis utanför trädäck/plank för att slippa ljud och det blir lättare att komma åt. Frågan är vilken slang man ska använda? Jag prioriterar lättarbetat, smidigt och tåligt. Vill helst inte hålla på och limma o greja... Och vart handlar man det? Borde väl funka med något från bygghandeln, eller måste det vara special bara för att det har med pool att göra?

Snart kommer solen!  O0

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Slangfråga?
« Svar #1 skrivet: april 01, 2011, 19:35:43:43 »
Hej,
du måste ha HT (högtryck) rör. PEM slang fungerar också. Har du under 1,5 hk pump räcker 50 mm annars 63 mm.
PEM klämkopplingar är dyra så billigare blir det faktiskt ofta med limmade kopplingar på flexi-slang (och enklare tycker jag). Att limma med Tangit är ju väldigt enkelt plus att det blir mindre smidigare skarvar.

Du får nog vända dig till en pool-handlare... Byggvaruhuset har oftast bara 32 mm PEM slang eller HT rör.

//Anders



AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag