VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Perstorp pölen (leca)  (läst 100745 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #190 skrivet: augusti 31, 2010, 11:10:50:50 »
Hej Per
En av de stora fördelarna att ta prylarna från tyskland var att han(Thomas) tog fram exakt vilka pryttlar jag skulle ha till min pool och hur jag skulle installera dom, har inte fabrikat på pump och filter i huvudet. Det enda han behöver är en ritning/skiss av din pool. Pryttlarna kommer hem till din dörr med DHL, och jag fick mitt fraktfritt.

Mina slangar är 63 mm och ligger oisolerade som högst ca 50 cm under marken, det är frostfritt i skåne. Inlopp och skimmer(ska vara för inmurning) muras in i mellan lecablocken, inga speciella hål görs utan bara mellanrum mellan blocken där de muras in med cement, titta på sidan 5 i denna tråd så ser du de fyra inloppen bredvid trappan.

Ska du ha en djupdel så hade jag haft botten avlopp i denna för att inte skiten ska samlas här. Stor pool lika med stor pump och filter, om du köper i sverige så är det bara att gå in på de olika fabrikaten och se deras rekommendationer.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Poolgiganten

Utloggad SannaM

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #191 skrivet: augusti 31, 2010, 21:34:55:55 »
Hej
Stort tack för dina synpunkter
Per M

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #192 skrivet: augusti 10, 2012, 16:13:23:23 »
Tredje säsongen nu.
Inte ett enda bekymmer, enda man gjort är att höja temperaturen till 30 grader ;D.
Enda man kan ångra är att det inte gick att bygga poolen ännu större, men tomtens storlek satte stopp för detta.
Till alla nya poolare, bygg så stort ni kan, den kan aldrig bli för stor.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #193 skrivet: augusti 11, 2012, 14:30:50:50 »
Hej
Kul att se dig här igen. Och kul att allt fungerar som det skall med din fina pool.
Jag är ju också inne på tredje säsongen och det enda jag har råkat ut för är en liten sättning i trappan. Jag slarvade nog lite vid återfyllnaden. Ja ja jag får väl gräva upp och rätta till det vid något tillfälle. 

Jag är rätt nöjd med poolstorleken men skulle vilja ha lite mer trädäck vid kortsidan där vi solar, grillar mm. Jag byggde 4m och tyckte det var stor.  Men jag skulle tänka mig 1 till 2m till.

Men jag säger detta är den bästa investeringen vi gjort

/ Johan Lindvall 32 och då snackar vi grader <sol>
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #194 skrivet: juli 24, 2013, 15:31:45:45 »
Länge sedan man var här hoppas det fortfarande är bra med alla poolare.  <love>
Nu har min pool havererat totalt, ja det är sant, eller kanske inte totalt, men i alla fall första saken som gått sönder sedan jag byggde den. Det är kanske inte så allvarligt ändå men en belysningslampa spräcktes och vi fick ut lite glasbitar i poolen. Ingen skadad, Nitro fick jobba lite och lampan plockades ur. Nu ska jag bara ha fatt på en ny lampa, var man nu hittar en sådan?
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad TommyC

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #195 skrivet: juli 24, 2013, 15:54:01:01 »
Hej, kul att se din fina pool igen!

Lampa borde vilken poolbutik som helst ha på hyllan hoppas jag. Har hittills inte bytt lampa. Gissar att jag har lagom spänningsfall i kabeln.  ;D

http://poolstore.se/produkter/belysning/losa-belysningsdelar/lampa-12v-300w-par-56/
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #196 skrivet: juli 25, 2013, 08:13:36:36 »
Tack Tommy, Jag kollade faktiskt bland annonsörerna här på sidan, ringde först ett företag i Hässleholm eftersom det är nära mig, men det gick väl fram 200 signaler utan att någon behagade svara, provade sedan A POOL i Påarp 5 mil från mig, dom svarade direkt och tog 275:- för en lampa, billigt tycker jag.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Henry Porter

  • If you don't belive there is a price for this sweet paradise, just remind me to show you the scars
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • To live outside the law YOU must be honest
    • Visa profil
SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #197 skrivet: augusti 02, 2013, 10:14:38:38 »
Ser bara så inbjudande ut, man vill liksom bara åka dit till dig och dina o våldgästa litegranna :) :)
40m2 betongpool
Hayward swimclear 425sq.ft patronfilter
Pentair whisperflo 3/4hp WFE-3
Zodiac LM3-24 SVG
Dolphin superkleen poolrobot
Gullberg&Jansson 13,8KW
TF Testkit
1 fru
två döttrar o en katt som heter Hillbom!

I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #198 skrivet: augusti 02, 2013, 10:48:20:20 »
Fel tråd, men välkommen tillbaka Porter. Du har inte varit inne på forumet på väldigt länge!
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Racing

SV: Perstorp pölen (leca)
« Svar #199 skrivet: juli 02, 2015, 16:35:47:47 »
Mr Porter du är välkommen denna sommar vilken är den sista i denna pöl för oss.  <sol>
Poolen fungerar forfarande som en dröm, trädgården är ännu finare, dammen är en oas, men
Till hösten börjas det med nytt hus och garage och kanske en ny liten pöl  ;)

Faen vad tiden går snabbt. Ha det gött därute i hettan.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan