CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nytt spabad med ”defekter”  (läst 1108 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Triton

  • Gäst
Triton
Nytt spabad med ”defekter”
« skrivet: maj 26, 2020, 23:13:51:51 »
Hej.
Fick  i dagarna hem ett nytt Spabad som är byggd av en av de större och äldre tillverkarna.
När jag lyfter på locket noterar jag ett märke i akrylen som inte går att polera bort (av mig).
Det finns även flera lampor och jets där det är silikon på utsidorna kvar.
Syns inte direkt mycket men jag misstänker att det efter något år Inte kommer se så roligt ut då det inte kommer att gå att göra rent samt smuts enkelt samlas och efter några år även mögel.
Är detta något man skall acceptera är därför min fråga?
Det är ju ändå inte något Kina bad utan skall vara ett kvalitetsbad.
Även märkt att det är en repa (transport skada) i ett av hörnen på badet samt att man från fabrik använt rätt dåligt virke i själva ramen som ser ganska dåligt ut på vissa ställen och vissa mindre områden saknas färgen som jag misstänker är till för att skydda virket från vatten.

Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: Nytt spabad med ”defekter”
« Svar #1 skrivet: maj 28, 2020, 19:16:22:22 »
Har du påtalat det till dom som sålt badet?

Triton

  • Gäst
Triton
SV: Nytt spabad med ”defekter”
« Svar #2 skrivet: juni 02, 2020, 17:28:31:31 »
Tyvärr räckte in dessa delar.
Närmare inspektion visade på en spricka i akrylen.
Även rejält med rost på skruvarna som håller fast skyddsjorden till massagepumparna samt vid huvudjordplinten fanns vissa angrepp.
Slangklämmorna ser ut att vara en sådär 5år gamla och har även de börjat rosta i färgen. Kanske inget som påverkar funktionen men ett nytt spabad???
Försäljaren tog beslut om att leverera ett nytt som nu kommit.

Tyvärr frågade de inte mig om vad för kranbil de skulle komma med så den som kom orkade lyfta.
Nu står jag alltså här med två stycken bad och de skulle komma tillbaka imorgon med en större bil.
Jag öppnade därför det nya för att se hur det ser ut och ja även detta är trasigt.
Ena sidan har fått en jätte smäll på panelen vilken är helt krakelerad. Även någon del som jag misstänker skall hålla fast sidan innuti själva motorutrymmet har gött sönder och ligger nu på golvet.
Saknas även en skruv till kompositen på ett ställe samt att en skruv har tillverkaren inte ens brytt sig i att se till att den sitter fast i virket. Hur de andra 3 sidorna ser ut inuti har jag ingen aning om. Verkar dock inte finnas några spickor i akrylen. Dock sa transportören att detta var det andra eller tredje på någon vecka de fått hämta tillbaka för att de var sprickor i.

Utloggad Lassse

SV: Nytt spabad med ”defekter”
« Svar #3 skrivet: juni 02, 2020, 17:56:05:05 »
Du skojjar!!??!!

Vad är det för klåpare du handlat av?

Detta låter verkligen inte som en serös försäljare/tillverkare...
« Senast ändrad: juni 06, 2020, 12:34:46:46 av Lassse »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag