CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: noggrannhet spackling "tjälden" pool ?  (läst 12022 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad doppsko

SV: noggrannhet spackling "tjälden" pool ?
« Svar #20 skrivet: juni 03, 2015, 22:36:23:23 »
Betongspacklet har rätt snabb härdtid vilket gjorde att det kändes svårt att spackla stora ytor samtidigt. Men det hade kanske gått. Sen är det ju 8ggr dyrare också. Spacklade skarvarna i trappan dock. Tror det gick åt 60kg till hela trappan om jag minns rätt. Lagningsbruket kan användas för att reparera bla. Trappor enligt instruktionen så det bör ju vara ok. Sen har ju trappan fiberbetong under och ett lager extra hård frigolit. Som de flesta andra har jag aldrig gjort det här förut så man får klura och chansa en del. Tror inte det finns något facit på vad som är bäst.

En annan grej jag gjorde som blev rätt bra var att jag satte stålkanterna mitt över skarvarna. Delade de yttersta på mitten. Det gjorde det enklare att få bra form på trappen.
« Senast ändrad: juni 03, 2015, 22:41:34:34 av doppsko »
Tjällden 8x4x1.55, gaveltrappa, Medelhavsblå fabrikssydd liner, Intex pump & saltvattensystem
2x300w Halogen, 24m LEDlist, automatisk lamelltäckning, Aquabot Bravo III robot
Brilix 9kw värmepump,24kvm solpaneler

Poolgiganten

Utloggad Tynell

SV: noggrannhet spackling "tjälden" pool ?
« Svar #21 skrivet: juni 03, 2015, 22:46:49:49 »
En annan grej jag gjorde som blev rätt bra var att jag satte stålkanterna mitt över skarvarna. Delade de yttersta på mitten. Det gjorde det enklare att få bra form på trappen.

Aha, det låter vettigt. Är kantlisterna lösa, eller tog du loss dem?
Projektstart 9/5 2015 – Startade cirkulationen 8/8 2016.
6,5x3,5 fristående pool med invändig gaveltrappa.
Väggar/trappa levereras av Leif Tjälldén.
Värmepump: Brilix XHP 100 (9 kW)
Kemi/Rening: Pahlén Minimaster/Minidos + Blue Lagoon UV-C 75w
Pump: Pahlén BADU Top 12
Sandfilter: Pahlén 515
Pooltak: Nova Comfort från G&J.

Utloggad doppsko

SV: noggrannhet spackling "tjälden" pool ?
« Svar #22 skrivet: juni 03, 2015, 22:52:05:05 »
De skulle nog egentligen sitta fast. Men de ramlade av allt eftersom man baxade runt trappsektionerna.  Limmade dem med sikaflex.
Tjällden 8x4x1.55, gaveltrappa, Medelhavsblå fabrikssydd liner, Intex pump & saltvattensystem
2x300w Halogen, 24m LEDlist, automatisk lamelltäckning, Aquabot Bravo III robot
Brilix 9kw värmepump,24kvm solpaneler

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag