Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spabad / Swimspa med poolvärmepump  (läst 1368 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pirrrreeee

  • Gäst
Pirrrreeee
Spabad / Swimspa med poolvärmepump
« skrivet: september 22, 2018, 18:07:57:57 »
Eftersom ett spabad drar ca 3000 kvh per år räknar jag med att ett swimspa drar ca 6000 kvh. Har pratat med en säljare på hydropool så bekräftade dessa siffror. Funderar på att det måste vara lönsamt att installera en poolvärmepump likt denna eller nått liknande. https://www.poolteam.se/product/poolvarmepump-poolteam-lx05hp-upp-till-25m3-r410a/?gclid=CjwKCAjw0JfdBRACEiwAiDTALgW9INYKJ5TduCcZXlFUsIBdrb376A3f3lb6JPAghXtMQHrPnPXYFRoC6T0QAvD_BwE

Man bör minst spara halva kostnaden eller mer, någon som provat ?

Poolgiganten

Utloggad JFMR

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 16
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Spabad / Swimspa med poolvärmepump
« Svar #1 skrivet: september 26, 2018, 11:55:57:57 »
Skulle inte tro det, när det är "dyrt" att köra när det är kallt ute så ger ju inte en poolvärmepumpen någon speciell effekt, kan de ens värma om man tex vill ha 38-39 grader?
På sommaren i ett swimspa vill man kanske köra 30-33 grader och då skulle jag tro att det gör av med kanske 250-300kw/månad. Men jag kan ha fel?
Sedan kan ju nästa problem bli om du kopplar in extern värme att du får felmeddelande från spabadet? kanske felflöde eller att den känner att något med värmaren ej funkar som det ska?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag