Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilket salt?  (läst 5134 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Varmtibadet

SV: Vilket salt?
« Svar #10 skrivet: augusti 12, 2019, 10:14:10:10 »
Jag har genom åren köpt salt av "olika märken":
- Bauhaus (Akzo Nobel)
- Granngården (Kommer ej ihåg märket, har för mig var riktat till hästfoder?)
- Toys'r'us
- Poolmans (kommer ej ihåg märket)

Samtliga på 25kg säckar. Alla har fungerat som de ska och jag har inte märkt någon skillnad.

Bauhaus ligger närmast mig samt har bäst öppettider så jag använder främst deras salt.

ps. Roger: Jag har läst mycket av det du skrivit här på forumet och måste ge dig en eloge för mycket nyttig (och korrekt) information som du ger! Väldigt bra och uppskattat!  O0 <sol>


Poolgiganten

Utloggad palekto

SV: Vilket salt?
« Svar #11 skrivet: april 19, 2020, 21:36:24:24 »
hur ofta fyller man på med salt?
Skumt fenomen i min pool.

Salthalten jag har nedskriven från poolen 2019 säger 7,6 som på aquachecks stickor motsvarar 4440ppm och hade en klor halt på 2 fritt klor
Nu startade jag poolen och tog två prover på salt och stickorna säger att jag har 8 som skulle vara 5290.
Det borde ju vara omöjligt då jag har tappat ut en del vid vinter stängningen samt fyllt på poolen igen vid start.
Har startat saltklorinatorn och kört en chockorering då det var mycket alger i poolen, men fritt klor var 0.
Har satt klorinatorn på 24h klorproduktion för att mäta imorgon om det hänt något med klor halten.

Edit:
Saltklorinatorn varnar för att d et inte är tillräckligt med salt i poolen.
Märkligt att stickorna säger att det är det.
« Senast ändrad: april 20, 2020, 08:24:50:50 av palekto »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag