VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ny säljer vi åter Poolsvampen!  (läst 51473 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pooljanne

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Borensberg
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • En pool kan aldrig vara för liten
    • Visa profil
SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #20 skrivet: augusti 08, 2016, 21:50:51:51 »
Är svampen bättre än vanliga medel för vattenlinjen? Har lite skit som jag inte får bort.
Ovanmarkpool i stål 350x120 med Welldana värmepump
5kw

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #21 skrivet: augusti 08, 2016, 22:44:56:56 »
Är svampen bättre än vanliga medel för vattenlinjen? Har lite skit som jag inte får bort.

jag tycker inte det , ialla fall inte om det handlar om mörka randen som gärna blir på solsidan , som bränner in. Jag är försiktigt med svampen på linern då den även kan ta  färgen o lämnar en mörk "skugga" pga av detta

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #22 skrivet: augusti 09, 2016, 09:03:03:03 »
Jag har provat alla möjliga medel och svampar, och tycker att denna typ av svamp är klart bättre än annat jag provat.
Däremot skall jag erkänna att nu när vår liner börjar vara 14 år gammal så är det svårare att få helt rent, dels beror det nog på den höga temperatur vi har (ca 32 grader) och dels på solens påverkan.
Så småningom blir linern rätt porös i ytan och då tränger skiten in djupare.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nyburjare

SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #23 skrivet: augusti 09, 2016, 16:18:09:09 »
Jag har provat alla möjliga medel och svampar, och tycker att denna typ av svamp är klart bättre än annat jag provat.
Däremot skall jag erkänna att nu när vår liner börjar vara 14 år gammal så är det svårare att få helt rent, dels beror det nog på den höga temperatur vi har (ca 32 grader) och dels på solens påverkan.
Så småningom blir linern rätt porös i ytan och då tränger skiten in djupare.

Du är kanske inte helt opartisk  ::)

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #24 skrivet: augusti 10, 2016, 08:52:44:44 »
Nja, jag blir ju inte rik på att sälja ett par hundra poolsvampar/år, det är mest arbete med det - dessutom under den tid på året då man vill vara ledig, ser det mest som en service åt andra som upplevt samma problem som jag gjorde innan jag hittade denna typ av Svampar.
Skulle aldrig falla mig in att ljuga för att tjäna 2000 kr/år före skatt.
Men i sak har du rätt, jag kan inte anses vara opartisk, å andra sidan kan man ju inte veta om du har ett horn i sidan till mig, eller missunnar mig ett par tusen i intäkter som ett resultat av driften av forumet.  ;)

Att det skulle bli en mörk skugga av poolsvampen har jag i alla fall aldrig noterat eller hört någon annan säga, om något så borde gammal "porös/klorblekt/solblekt" liner skubbas bort, och ny fräsch liner komma fram.
Den kan i och för sig vara lite mörkare än den normalt blekta linern just i vattenlinjen, men det är som jag ser det inget negativt resultat av poolsvampen, snarare tvärt om.
« Senast ändrad: augusti 10, 2016, 08:58:59:59 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad nyburjare

SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #25 skrivet: augusti 10, 2016, 09:33:51:51 »
Nja, jag blir ju inte rik på att sälja ett par hundra poolsvampar/år, det är mest arbete med det - dessutom under den tid på året då man vill vara ledig, ser det mest som en service åt andra som upplevt samma problem som jag gjorde innan jag hittade denna typ av Svampar.
Skulle aldrig falla mig in att ljuga för att tjäna 2000 kr/år före skatt.
Men i sak har du rätt, jag kan inte anses vara opartisk, å andra sidan kan man ju inte veta om du har ett horn i sidan till mig, eller missunnar mig ett par tusen i intäkter som ett resultat av driften av forumet.  ;)

Att det skulle bli en mörk skugga av poolsvampen har jag i alla fall aldrig noterat eller hört någon annan säga, om något så borde gammal "porös/klorblekt/solblekt" liner skubbas bort, och ny fräsch liner komma fram.
Den kan i och för sig vara lite mörkare än den normalt blekta linern just i vattenlinjen, men det är som jag ser det inget negativt resultat av poolsvampen, snarare tvärt om.

Nu får du sakta ner lite ;) mitt inlägg kan väl inte tolkas som att jag skriver att du ljuger ?? alla affärsmän talar väl positivt om sin produkt och tror på produkten annars hoppas jag att man inte säljer den .
Men ingen handlare är i denna mening opartisk, det är bara så det fungerar om man vill ha en marknadsekonomi ...och det vill vi ju

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #26 skrivet: augusti 10, 2016, 09:52:12:12 »
Om jag säljer något med argumentet att (citat från säljtexten) "Rekommenderas varmt av oss, vi använder den själva både till poolen och i kök/toalett" så skulle jag de facto ljuga om jag inte menade vad jag sa.
Det finns nog tyvärr väldigt många säljare som ljuger medvetet för att få sälja, en majoritet om du frågar mig.
Och det är väl nackdelen med marknadsekonomi...

Med detta sagt så är jag självklart öppen för kritik både av produkten, och mitt sätt att sälja, jag försöker ta till mig av konstruktiv kritik så gott jag kan.

Och som sagt, jag har aldrig stuckit under stol med att jag är part i målet.
Det finns en uppsjö liknande svampar med nanoteknologi som är lika bra, men att ta ut en vanlig biltvättsvamp eller en skurtrasa och tro att den gör ett lika bra jobb stämmer helt enkelt inte.
Ett bra rengöringsmedel för vattenlinjen kan ytterligare förbättra effekten om det används i kombination med svampen.

För att summera:
Poolsvampen fungerar utmärkt på relativt nya linerns helt utan rengöringsmedel, på äldre linerns kan ett rengöringsmedel behövas, på ännu äldre, eller hårt smutsade liners kan ett rengöringsmedel i kombination med poolsvampen ge ett bättre resultat än enbart rengöringsmedel.
Så ser jag på saken i alla fall.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad carlnorberg

SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #27 skrivet: september 21, 2017, 08:31:53:53 »
Hej, jag undrar om ni brukar köra några erbjudanden?

tack på förhand!
« Senast ändrad: september 11, 2023, 16:14:52:52 av Rickard »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #28 skrivet: september 21, 2017, 15:26:19:19 »
Hej.

Nej, det gör jag inte.
Allt jag säljer säljer jag till ett så lågt pris att jag inte kan/vill sänka priset.
Däremot har jag mängdrabatter på vissa saker.
När det gäller en produkt som poolsvampen så är det arbete för att packa, adressera och bokföra som står för majoriteten av kostnaden.
Bara den administrativa + arbets-kostnaden på en sådan försäljning ligger på ca 100 kr.
(20 minuter att hantera en order + bokföring och revision som för mig landar på ca 30 kr/order när jag dividerar årskostnaden för bokföring/revision med antalet ordrar/år.)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Ny säljer vi åter Poolsvampen!
« Svar #29 skrivet: november 01, 2017, 07:01:46:46 »
Nu finns Poolsvampen i lager igen. (har varit utan i några veckor)
Funkar för övrigt jättebra i spabad också.
https://www.energibutiken.se/sv/poolsvampen/144-poolsvampen.html
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan