VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Folkpool classic, entreprenadfirman har missat geotextil mellan singel stenmjöl  (läst 1633 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredl

Hej!
Vi är mitt inne i ett markpoolprojekt där Folkpoolsmontörer bygger en Folkpool Classic helt nergrävd hos oss.

Eftersom vi bor en ganska lång bit från närmaste folkpool så fick vi lösa entreprenadfirma själva.

I schaktgropen har vi geotextilduk över 20 cm singelbädd 8-16 som är lagd med fall och dränering med brunn och pump. Inuti själva poolstommen är det cirka 12 cm singel 8-16 till och sedan har de börjat lägga de 6 cm stenmjöl som ska vattnas, rakas, paddas poleras etc.

Ser att de verkar ha missat att lägga geotextilduken som skulle klamras fast med uppvik på 20 mm mot plywoodstommen innan de börjar med 0-2 stenmjölet.

Hur allvarligt är det? Enligt mina högst rudimentära kunskaper så måste man ta upp stenmjölet, lägga duken för att sedan "göra och göra rätt", men jag är långt ifrån en expert. Momentet ingår i monteringsprotokollet som ska skickas in till Folkpool för att garanti och så vidare ska gälla.

Var inte hemma när de gav sig för dagen så vet inte hur de själva tänker kring detta. Min oro är att 0-2 inte blir stabilt utan kan vandra ner genom singelbädden och misstänker att det inte är så bra för poolbotten eller dräneringen.

Någon som har någon input? :-\

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

Jag skulle också vilja ha markduk där. Trist om 8-16 tar sig upp till linern.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad fredl

De hade kommit på problemet själva och löste det nästa morgon genom
Att gräva ur, vinna singlet, i med duk och sen stenmjölet efter konstens regler. Det hade varit väldigt varmt där nere i gropen så de gjorde en tankevurpa.

Nu nu väntar jag på att Folkpools montörer ska polera stenmjölet, sätta bottenmattan och sen linern.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan