VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Litet runt utan bubblor?  (läst 12272 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lgd75

Litet runt utan bubblor?
« skrivet: november 09, 2012, 22:09:02:02 »
Hej,

Ny här, så ber om ursäkt ifall frågan är felplacerad.

Undrar om någon kan tipsa om ett litet runt utomhusspa (2-3m i diameter) som inte har massage- eller bubbelfunktion, men som ändå är uppvärmt och välisolerat?

Vill helt enkelt ha ett bad man kan njuta av på vintern i lugn och ro utan störande bubblor etc.

Poolgiganten

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #1 skrivet: november 12, 2012, 12:27:50:50 »
Tror att de flesta spa av någorlunda kvalitet är utrustade med massagepumpar etc. Men det är ju bara att låta bli att sätta på pumparna, eller? Oftast så badar jag/vi med pumparna påslagna endast under en kortare tid, kanske 20% av tiden som vi badar. Håller med om att det är härligt även när det inte bubblar...

/Ziggy

Jaagar

  • Gäst
Jaagar
SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #2 skrivet: september 22, 2013, 19:30:02:02 »
Jag har precis samma fråga som ovanstående. Har försökt leta för att hitta ett isolerat bad utan bubblor men det är inte helt enkelt att hitta.

Tips mottages tacksamt =)

Mvh Henrik

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #3 skrivet: september 24, 2013, 06:29:33:33 »
Skulle tro att de flesta vill åt bubblorna, om inte annat så som en imponatoreffekt för polarna...
Här finns det ett alternativ: http://www.blocket.se/dalarna/Badtunna_i_polyetenplast__Fristaende_kamin_47681248.htm?ca=1_11&w=0
Har ett par bekanta som kör med den och jag tror de är rätt nöjda, inbyggnad och isolering får man fixa själv (tror jag) men det innebär ju att man kan isolera precis så mycket som helst.,
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad mac-jones

  • Badmästare
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Visby
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #4 skrivet: september 24, 2013, 07:42:58:58 »
Det finns ett företag vid namn POLTEC där hittar du det du söker, gå in på www.poltec.se.
Mvh M.Jones (Visby)

Utloggad CarlW

SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #5 skrivet: september 24, 2013, 13:36:42:42 »
Hej

Många spabad har manuell inbladning av luft i massagen.

Jag vet att Folkpools spabad från Nordic hottubs har det.
http://www.folkpool.se/spabad/nordic-hot-tubs

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #6 skrivet: september 25, 2013, 08:47:16:16 »
Mmm, det har nog de flesta, men jag kan hålla med trådstartaren om att enbart bullret från vattenpumparna kan vara irriterande när man bara vill "relaxa".
Själv kör jag nästan bara pumparna om jag eller någon av de andra som badar av någon anledning behöver en massage, ryggont till exempel.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Mange Makarov

  • Gäst
Mange Makarov
SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #7 skrivet: september 25, 2013, 16:28:34:34 »
Kolla LJ-tunnan i Motala. www.ljtunnan.se
De har något runt som jag tror i grunden är en badtunna, men med el-värmare och sandfilterpump.

Utloggad TobbeN

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 232
  • Total likes: 13
  • Kön: Man
  • Learning-by-doing
    • Visa profil
SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #8 skrivet: september 28, 2013, 09:30:07:07 »
Har själv en Badtunna i polyetenplast och kan starkt rekommendera det istället för badtunna i glasfiber då de enl mig spricker och är ömtåliga
8*4 Tjällden pool med gaveltrappa
mer kommer eftersom ;)

Byggtråd Pool:
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11997.0

Byggtråd Badtunna:
https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7354.0

Utloggad TommyC

SV: Litet runt utan bubblor?
« Svar #9 skrivet: september 28, 2013, 10:21:12:12 »
Glasfiberväv eller matta används som armering i olika härdplaster. Glasfiber spricker inte. Du menar nog att ytskiktet av gelcoat kan spricka. Ja det kan det om man köper skräpkvalité. Riktigt utfört spricker inte produkter byggda i glasfiberarmerade härdplaster.

Det är samma sak oavsett matrial eller produkt. Köp billigt skräp och få problem eller köp kvalite och slipp problem.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag