Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byta vatten  (läst 2391 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Norpan610

Byta vatten
« skrivet: augusti 02, 2017, 23:23:48:48 »
Jag tänkte byta vatten i vårt spa och har läst om rörcleaner men blir inte riktigt klok på hur det ska användas. När jag har i det ska jag då ha filtren i eller inte?!När jag sedan tömt ut vattnet Och fyllt upp med nytt vatten ska jag då köra alla munstycken igen och sedan tömma badet en gång till? Vi har egen brunn och med tanke på att det varnas om lite vatten känns det ju inte så bra att behöva fylla hela badet för att skölja ur munstyckena. Läste någonstans att man istället kan spola i i varje munstycken med trädgårdsslangen, fungerar det? Tacksam för svar!

Poolgiganten

Utloggad Antela

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Byta vatten
« Svar #1 skrivet: augusti 03, 2017, 11:54:55:55 »
Den pipecleaner som jag har kört med ska köras utan filter och med luften till jetsen avstängda.

Kör i nån timma innan jag tömmer och sen sköljer med vattenslangen innan jag fyller på med vatten igen.

Utloggad Norpan610

SV: Byta vatten
« Svar #2 skrivet: augusti 03, 2017, 12:55:18:18 »
 :angel:Tack för ditt svar. vilken pipecleaner använde du? När man sköljer med vattenslangen gör man då det in i varje munstycke?

Utloggad Antela

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 22
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Byta vatten
« Svar #3 skrivet: augusti 03, 2017, 13:16:16:16 »
Swirl Away tror jag det hette, jag spolade bara allmänt i badet och torkade ur med trasa. Inte märkt av några rester av varken smuts eller rengöring. Har visserligen inte haft så mkt skit i heller som man kan se på vissa youtube filmer.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag