VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?  (läst 9063 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MackeNo1

Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« skrivet: maj 18, 2017, 00:02:48:48 »
Sitter med fingret på knappen för att beställa en Luxlama LX09HP, men en del mindre smickrande omdömen på nätet  (framförallt på detta forum) får mig att tveka. Värmepumpen är jag egentligen inte så fundersam över, verkar vara i stort sett samma maskin som Brilix.

Men Poolteam har som sagt fått en hel del klagomål på sin garantihantering. Är det så illa att man ska välja att handla från Rubinpool istället eller gör jag en höna av en fjäder?

Svårt att veta hur mycket vikt man ska lägga vid sånt man läser på nätet...
Ni som haft kontakt med Poolteam i garantiärenden, har ni fått ett bra bemötande?

Dom som kör med Luxlama LX09HP får gärna ge ett omdöme om denna VP också :)

Poolgiganten

Utloggad Mappe

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 95
  • Total likes: 14
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #1 skrivet: maj 18, 2017, 09:39:08:08 »
Har precis köpt en LX09HP, limmade kopplingarna igår, så blir väl uppstart ikväll.

Vad gäller garantiåtaganden kan jag bara säga att vi köpte pooltak från Poolteam för ett par månader sedan, det saknades några delar i leveransen, vilket iofs inte är särskilt bra.

Hanterandet av detta finns inget att klaga på, delarna skickades snabbt och utan problem.

Dessutom blev det fel vid leveransen, schenker skulle lev. taket med kranbil var det beställt, de kom med vanlig bil, blev avlastning del för del för hand.  >:(

Kontaktade poolteam som snabbt och utan problem reglerade kostnaden för frakten.

Så jag har faktiskt hittils goda erfarenheter. Även om jag också var skeptisk innan affären genomfördes. Det är ju dyra saker...

Poolvärme

  • Gäst
Poolvärme
SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #2 skrivet: maj 18, 2017, 10:03:29:29 »
Det är nog spridda skurar bland omdömen gällande poolteam och dess ägare IC distribution i Malmö.

Googla runt bland sidor som visar omdömen på företag.
Nackdelen är att på en del sidor kan företag själva redigera dåliga omdömen eller be personal skriva bra omdömen och det kan även vara så att konkurrenter kan lägga in dåliga omdömen på dessa sidor så det gäller att läsa mellan raderna om det finns någon sanning i beröm och klagomål.
konceptet poolteam är inte så gammalt så det kan finnas flest omdömen om man googlar på IC Distribution


Utloggad MackeNo1

SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #3 skrivet: maj 18, 2017, 12:16:20:20 »
Mappe: Kul att du köpt en Luxlama, skriv gärna en kommentar om hur du tycker att den fungerar :)

I regel är det missnöjda kunder som orkar skriva på nätet och det är inte ovanligt att personen i fråga har helt fel gällande sina rättigheter och säljarens skyldigheter. Att det lämnas positiva omdömen av personer med eget intresse i den aktuella produkten eller företaget är som sagt inte heller ovanligt.

Jag ska söka lite på IC Distribution och se vad det ger för resultat, tack för tipset!

Utloggad TommyC

SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #4 skrivet: maj 18, 2017, 17:17:04:04 »
En sak som brukar höra till billiga VP är en obegriplig manual. Dock brukar det alltid gå att lösa med hjälp av folk här som vet hur de billiga fungerar. Tanka gärna hem och läs manualen före köp. Man kan ju även smygläsa manualen till en G&J.

En annan aspekt som ofta glöms bort är hur/var/när man kan få VP reparerad när den går sönder för det lär alla VP göra förr eller senare. Hur sköts garantiärenden?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad MackeNo1

SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #5 skrivet: maj 18, 2017, 20:49:41:41 »
Har kollat manualen och jämfört med Brilix, dom är mer eller mindre identiska men Brilix manual är bättre översatt.

Vad det gäller återförsäljare så har jag bara Folkpool inom rimligt avstånd och med deras priser får jag två Luxlama som en 10KW Heatforce. Hade det funnits ett vettigt alternativ i närheten så hade jag handlat lokalt.

Utloggad MackeNo1

SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #6 skrivet: maj 20, 2017, 11:40:20:20 »
För dom som i framtiden har samma funderingar som mig kan jag meddela att det blev en Hydro Pro 10 från Rubinpool. Merkostnaden mot Luxlaman gick att motivera med att Hydro Pron är på 1kW mer och att det är en vanligare modell vilket gör att delar och kunskap finns lättillgängligt i många år framöver.

Jag tror att en Luxlama från Poolteam är ett mycket bra val, men gick på min magkänsla helt enkelt. Framtiden får utvisa om jag gjorde rätt eller inte :)

Utloggad Peter Lackegård

SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #7 skrivet: maj 31, 2017, 19:12:12:12 »
Tyvärr är min erfarenhet av Poolteam och IC Distribution ej så bra. Installerade en 4*8 m pool från dem 2013. Problem uppstod med cirkulationen som ej fungerade tillfredställande. Detta ställde dom sig helt ovetande till och var inte villiga att skicka ut en montör för att undersöka problemet. Detta problem kvarstår fortfarande. En värmepump av märket Brilix ingick i paketet som levererades efter säsongen 2013 och togs i drift först 2014. Värmepumpens kompressor slutade fungera vid uppstarten 2017. Enligt dem är det inte lönt byta ut kompressorn och rådet jag fick var att köpa en ny värmepump. Att garantin var utgången är ju uppenbart men deras bemötande var otrevligt och någon som helst förståelse eller rabatt på en ny värmepump var uteslutet. Tråkigt, får bli en annan firma nästa gång.....

Mats.Hassle

  • Gäst
Mats.Hassle
SV: Erfarenhet av Poolteam och Luxlama?
« Svar #8 skrivet: juni 06, 2017, 21:26:34:34 »
Kan bara säga att Poolteam är vidriga. Deras kundservice är noll, dom levererar fel delar och vill inte fixa felen!!! Ett jävla skämt är de!!! Min pool blev 35 000 kr dyrare då de inte ville leverade de delar som saknades.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag