CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Viskan SPA Svenskt?  (läst 10503 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bagarn

Viskan SPA Svenskt?
« skrivet: november 01, 2014, 18:58:47:47 »
Funderat på att köpa ett Viskan SPA, framför allt för att det är "svensk" tillverkat.
Men har nu hört att skalet och pumparna kommer från Kina....
Vet någon om det stämmer? Är det bara monteringen som sker i Sverige? och är i så fall priset befogat, då det verkar ligga i det högre segmentet....
Kanske någon har erfarenhet av baden?

Poolgiganten

Utloggad smook

SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #1 skrivet: november 01, 2014, 21:06:00:00 »
Funderat på att köpa ett Viskan SPA, framför allt för att det är "svensk" tillverkat.
Men har nu hört att skalet och pumparna kommer från Kina....
Vet någon om det stämmer? Är det bara monteringen som sker i Sverige? och är i så fall priset befogat, då det verkar ligga i det högre segmentet....
Kanske någon har erfarenhet av baden?

Kollade i deras spa katalog såg ut som att circ pumpen är en Kina lx ja25 pump, någon som kan bekräfta ?

Utloggad Tope

SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #2 skrivet: november 02, 2014, 00:05:24:24 »
Mitt råd är att prata direkt med Viskan och hör vad de har för komponenter i sina bad, de bygger ju som du säger sina bad i Sverige med utvalda komponenter och bör ju då veta vad det är de monterar vart de kommer i från, och även varför de valt just dessa.

Har själv inget bad från viskan...........Ännu, men om två veckor så badar vi i ett Asperö och är förhoppningsvis nöjda och glada med vårt val av bad och leverantör.

//Tope

Utloggad smook

SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #3 skrivet: november 02, 2014, 20:42:58:58 »
Va inne på mässan idag hem & villa Göteborg, tjötade med några säljare bla viskan spa. Skulle säga att karen monteras i Sverige men inte tillverkas, dom köper in produkter bla ifrån USA Kina. Dock va slangarna i spat svensk tillverkat även ramkonstruktionen. Fick inte kolla vilka pumpar som va monterade pga säkerhetsskäl.

Utloggad Telekiter

SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #4 skrivet: november 03, 2014, 10:16:10:10 »
Hmmm låter som det finns en hund begraven där. Du fick bekräftat att slangar och ram var konstruerade i Sverige, men inte veta vilka pumpar som sitter i karen  >:( . Låter nog som man försöker dölja nått tycker jag. Om det vore "industrihemligheter" skulle ju rör och ram också hållas hemligt. Vilket var "säkerhetsargumentet", var de rädda att du skulle tappa sidoväggen på tårna eller?

Viskan ligger annars högt på min lista pga kvalitetsargument (vilket ju nu får sig en rejäl knäck om det är undermåliga pumpar) och planlösning.

/Urban.

Utloggad Tope

SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #5 skrivet: november 03, 2014, 10:58:16:16 »
Jag fick informationen att pumparna mycket riktigt är från Kina och samma som monteras i Jacuzzi och Sundance, alltså inte någon vanlig "snikpump" från Kina. //Tope

Utloggad smook

SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #6 skrivet: november 03, 2014, 15:15:04:04 »
Allt känns så luddigt i spa världen, pratade även med svenskbadruminredningar, dom hade riktigt kvalite kar made in usa!
Dom hade kvalite pumpar ifrån balboa sa han :)
Men när jag berättade att jag har haft en del kontakt med bellagio spa ikina, då va grejerna från usa helt plötsligt :)) monterat i kina

Utloggad alltibad

SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #7 skrivet: november 05, 2014, 12:54:32:32 »
Hej
Är som jag sagt tidigare återförsäljare för Viskan spa och var en av dem som stod på mässan i gbg i helgen.
Det är absolut inga hemligheter med våra bad och har ni möjlighet så besök Viskans fabrik i Skene så får ni se produktionen med egna ögon.

Vi har egna formar som vi gjuter baden i, monterar stomme, pumpar, elsystem m.m.
Vi tillverkar inte egna pumpar, elsystem eller akryl utan gör som de andra stora tillverkarna så som D1, hotspring, Artesian mfl köper in dessa av till exempel balboa
Cirkulationspumpen är den enda Kinesiska pumpen, de övriga är Amerikanska eller Italienska

Har du långt till fabriken så besök någon av återförsäljarna så öppnar de gärna sidorna och visar hur baden är uppbyggda

MVH
Jonas
alltibad

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Viskan SPA Svenskt?
« Svar #8 skrivet: november 17, 2014, 18:58:53:53 »
Jag fick informationen att pumparna mycket riktigt är från Kina och samma som monteras i Jacuzzi och Sundance, alltså inte någon vanlig "snikpump" från Kina. //Tope

Det är inte samma pumpar som sundance det e Kina pumpar
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag