Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenheter av Viskans spabad?  (läst 7466 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pekingfanz

  • Gäst
Pekingfanz
Erfarenheter av Viskans spabad?
« skrivet: augusti 01, 2017, 20:52:53:53 »
Hej!
Var på jakt efter eventuella erfarenheter, bra som dåliga, gällande Viskans spabad eller deras Lärkö modell särskilt?

Jag och frugan går i tankarna att införskaffa ett spabad till hösten, varit runt hos en uppsjö återförsäljare klämt och kännt, frågat och sökt information på nätet och just nu känns det som Viskan ligger närmast till, tätt följt av Vita Intrigue från folkpool.

Tack på förhand!

Poolgiganten

Utloggad Brioche

SV: Erfarenheter av Viskans spabad?
« Svar #1 skrivet: augusti 08, 2017, 08:47:50:50 »
Hej

Jag har modellen större - Häggö - som även är av V-serien
Den stora skillnaden är antal pumpar och utformningen av massage jets
Några saker du kan fundera på innan köp
Lärkö har bara 1 pump - detta innebär att när någon vill ha massage får alla platser massage - det går att vrida av jetsen på en plats men det blir en massa vridande
Genrellt sett inte ett stort problem då dom flesta vill ha massage i början av badet för att sedan bara njuta av värmen - men något att fundera på
På mitt häggö så är en av pumparna 3hk - vet ej om det är samma pump som på Lärkö - Den är riktigt kraftig så vatten massagen kommer du nog bli nöjd med - det enda negativa som jag kan tycka är att denna pump låter väldigt mycket ,
Men som sagt man har sällan massage Igång oavbrutet
En viktigt del i mitt beslut av bad var just massagen därför valde jag Häggö - kan verkligen rekommendera dom roterande jetsen som ger en ordentlig massage
Så det enda eventuella negativa med Lärkö kan? vara ljudnivån utöver detta kommer du bli supernöjd -


Pekingfanz

  • Gäst
Pekingfanz
SV: Erfarenheter av Viskans spabad?
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2017, 19:50:30:30 »
Hej, och tack för din input Brioche!

Har de senaste dagarna även inkluderat Asperö (också i V-serien) i vårt urval mycket beroende på det som du är inne på gällande Jetsen och pumparna. Lärkö har, om än riktbara, så endast fasta massagejets. Det du skriver kring de roterande låter ju lovande då  O0 .

Änvänder ni mycket klor i badet? Tänker om det är någon större skillnade på deras reningssystem, S-serien har ozongenerator medan deras V-serie använder UV-C och Ozon?

CAndreas

  • Gäst
CAndreas
SV: Erfarenheter av Viskans spabad?
« Svar #3 skrivet: augusti 17, 2017, 08:58:09:09 »
Vi har ett Viskan Asperö och är supernöjda med det  ;D

Utloggad Telekiter

SV: Erfarenheter av Viskans spabad?
« Svar #4 skrivet: augusti 17, 2017, 13:52:12:12 »
Hej, och tack för din input Brioche!

Har de senaste dagarna även inkluderat Asperö (också i V-serien) i vårt urval mycket beroende på det som du är inne på gällande Jetsen och pumparna. Lärkö har, om än riktbara, så endast fasta massagejets. Det du skriver kring de roterande låter ju lovande då  O0 .

Änvänder ni mycket klor i badet? Tänker om det är någon större skillnade på deras reningssystem, S-serien har ozongenerator medan deras V-serie använder UV-C och Ozon?

Vågar nog påstå att ingen ser någon skillnad på vattnet med Ozone eller UV-C. Skillnaden blir möjligen att kemikalieanvändningen blir aningen lägre med Ozone och/eller UV-ljus, jmf med inget av alternativen.

/Urban.

Pekingfanz

  • Gäst
Pekingfanz
SV: Erfarenheter av Viskans spabad?
« Svar #5 skrivet: augusti 17, 2017, 19:21:34:34 »
Tackar för alla svar! Har bestämt oss för ett Asperö, levereras i slutet av september. Man riktigt längtar till vintern O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag