VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Jet swim  (läst 1349 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MartinB

Jet swim
« skrivet: maj 09, 2020, 16:39:09:09 »
Skall snart bygga en Tjällden pool 3x7,5 m. Funderar på att montera in en jet swim. Men problemt är att vi skall ha en helgaveltrappa på ena sidan och lamellskydd liggandes i vattnet på den andra sidan. Då är min fråga. Kan man montera en jet swim under lamellskyddet eller finns det någon variant som man kan montera i trappsteget. 

Tacksam för svar.

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Jet swim
« Svar #1 skrivet: maj 09, 2020, 19:30:30:30 »
Det beror väl på hur mottagningsdelen på lamellskyddet ser ut. En jetswim får ju inte sitta alltför långt under ytan och man behöver ju komma nära den - hur nära beror på hur stark sådan man köper. Ev. kan kanske ett alternativ vara en installation i ena långsidan ? Fast det blir kanske för kort simsträcka - det blir ju bara 3.5 m, åker man bakåt slår man i fötterna, framåt så kommer man rakt in i jetswimaggregatet.

Utloggad TommyC

SV: Jet swim
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2020, 10:19:40:40 »
Har du provat jet swim ordentligt så att du vet att du kommer att använda det? Jag tycker att det är kul en stund när det är nytt och skulle inte tycka att det är värt att installera det i den egna poolen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad poolarenspoolare

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 248
  • Total likes: 50
  • Kön: Man
  • Pool is the grej ;-)
    • Visa profil
SV: Jet swim
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2020, 20:20:38:38 »
Denna tar inte mycket utrymme i höjdled, Går säkert att placera i trappsteget med lite kreativitet. Jetswimen ska helst sitta i kortsidan på motsatta sidan av skimmern. https://www.pahlen.se/produkter/vattenattraktioner/jet-swim-athlete/
8x4 PP-pool med tekniktunna, UV, MiniMaster Ph+Klor, Poolrobot Astral Pulit Advanced 3, Pahlen JetSwim Athlete, värmeväxlare till bergvärme, komposittralldäck, Nova Comfort pooltak med kanalplast och klarglasgavlar.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=13304.0

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Jet swim
« Svar #4 skrivet: maj 10, 2020, 21:01:46:46 »
I valet och kvalet när vi beslutade om pool och hade funderingar på simmöjligheter.

10-12m pool eller 8m med simtränare blev det 8m. Munstycket till denna 5,5hk simtränare är ca 2 dm under nedersta delen på skimmern. Den var rolig i början när barnen var små.

Ingen i familjen använder denna. Vidare gör den att jag behöver tömma ut mer vatten varje höst.

Mycket pengar och mer byte av vatten ser jag det som.
I mitt fall bidrog denna till en merkostnad på 45kkr.


Roger


Utloggad duley93

SV: Jet swim
« Svar #5 skrivet: maj 10, 2020, 21:14:41:41 »
Funderade också på en jetswim  skall du ha en så se till att få en tillräckligt stark.  Sedan skall du myssimma eller träna? Skall man träna så tror jag att det inte funkar då 28grader i poolen så dör man ju av värmeslag på nolltid.  Får mig att fundera på dessa swimspa som nu säljs vem fan skall simma i ett sådant? 38grader så simmar man kanske 5min innan man avlider av värmeslag.... Så jag tänker att jag provar väl med ett gummiband inte lika coolt men tror fasiken inte att det kommer bli av att man simmar...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag