VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hjälp en nybörjare - Intex rörpool  (läst 1914 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fläder

Hjälp en nybörjare - Intex rörpool
« skrivet: maj 16, 2018, 22:17:22:22 »
Hej! Vi har skaffat vår allra första pool, en Intex rörpool, 3,05 meter. Någon som har en sådan och kan berätta lite om hur ni gjort med benen?

När vi monterade den och började fylla med vatten gick vi runt och drog i benen så de skulle vara raka men konstaterade att det var omöjligt att få till på alla, när man drog ett rätt åkte andra bredvid in. Nu när poolen är fylld är det en del ben som liksom lutar inåt.
Är detta ett problem och hur hanterar man det?

Ställer de flesta den här typen av pooler på gräsmattan? Har de flesta jämnat till underlaget så att det är fullständigt platt? Vad exakt är det som kan hända av en mindre lutning på poolen?

Poolgiganten

Utloggad snowballtwo

SV: Hjälp en nybörjare - Intex rörpool
« Svar #1 skrivet: maj 17, 2018, 22:30:06:06 »
Ja, de flesta ställer de på gräsmattan. Nackdelen är att det kan lukta när gräsmattan ruttnar under presenningen. Det är bättre att gräva bort gräset för att vara på den säkra sidan.
En mindre lutning gör nog inte så mycket. Min pool lutade 10 cm förra året och det funkade. För min egen sinnesfrids skull har jag dock grävt bort gräs och en del jord och håller på att jämna ut med stenmjöl just nu.

Utloggad Fläder

SV: Hjälp en nybörjare - Intex rörpool
« Svar #2 skrivet: maj 20, 2018, 15:52:28:28 »
Ja, de flesta ställer de på gräsmattan. Nackdelen är att det kan lukta när gräsmattan ruttnar under presenningen. Det är bättre att gräva bort gräset för att vara på den säkra sidan.
En mindre lutning gör nog inte så mycket. Min pool lutade 10 cm förra året och det funkade. För min egen sinnesfrids skull har jag dock grävt bort gräs och en del jord och håller på att jämna ut med stenmjöl just nu.

Tack för svar! Vi kör som ett test i år och lever med lite lutning. Förstår bara dock inte detta med stödbenen, hur man ska få dem att stå raka, ska det gå?

Utloggad nyburjare

SV: Hjälp en nybörjare - Intex rörpool
« Svar #3 skrivet: maj 20, 2018, 16:49:28:28 »
Att få benen raka när den lutar är nästan omöjligt m det är stora krafter som påverkar !

Utloggad Fläder

SV: Hjälp en nybörjare - Intex rörpool
« Svar #4 skrivet: maj 20, 2018, 22:10:48:48 »
Att få benen raka när den lutar är nästan omöjligt m det är stora krafter som påverkar !

Ajdå. Men det förklarar ju problemet i alla fall...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan