CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Mekaniskt poolskydd med utväxling?  (läst 9637 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Annie

Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« skrivet: juli 02, 2007, 13:44:37:37 »
Hej!

Har nu haft vår pool i två säsonger, 4x7 m från Svenska poolfabriken. Vi är mycket nöjda men upplever att det är svårt, om inte omöjligt att ensam få av och på vårt standardpoolöverdrag i samband med bad.

Tycker också att det försvårar  :-\ spontana bad då poolöverdraget är så bökigt att få på. Har provat på en variant av Fias lösning, vilket har gjort det betydligt mycket enklare men vi funderar nu i banor av att köpa ett mekaniskt poolskydd med utväxling. Undrar därför om det finns någon som har provat på både standardpoolöverdraget och det mekaniska och hur ni uppfattar skillnaden? Har tittat på Sv.poolfabrikens mekaniska överdrag men tycker att det är väl så dyrt. Undrar därför om det finns någon som kan tipsa om ett likvärdigt eller bättre poolskydd till ett lägre pris (måste vara barnsäkert då vi har barn själva och i närheten och inget staket runt poolen som skyddar för "ofrivilliga bad").

Tack på förhand!

Annie   
Svenska Poolfabriken 7x4 meter, värms upp med värmepump.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #1 skrivet: juli 02, 2007, 20:38:58:58 »
Hej igen Annie! :)

Titta hos www.maimipool.se de har ett som inte kostar lika mycket.
Miami cover II.
Sen finns det ett hos www.hempool.se som har ett bra pris.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Annie

SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #2 skrivet: juli 03, 2007, 09:26:21:21 »
Tack för det snabba svaret Fia!  :)

Hempool tog inte emot fler beställningar för säsongen och nu har jag bett om en offert från Miamipool så får vi se vad poolskyddet kostar där. Hittade också ett hos Poolkungen men jag vet ingenting om den firman, men det var i alla fall betydligt billigare än hos Sv.poolfabriken.

Ni som har mekaniskt poolskydd med utväxling, vad tycker ni om det, klarar man att stänga och öppna det på en person? Vet att du Fia funderade på ett för något/några år sedan, har du investerat i ett eller tycker du att det fungerar med standardskyddet?/Annie
Svenska Poolfabriken 7x4 meter, värms upp med värmepump.

Utloggad Cina

  • Pool Kungen rektangulär 4X8
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 2
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #3 skrivet: juli 03, 2007, 10:03:46:46 »
Hej,

Glöm inte titta på de transperanta överdragen, de släpper igenom belysningen från poolen.
Dessa har Miamipool och Folkpool vet jag.
Pool Kungen Rektangulär 4 x 8
Roman End, mosaikliner, rostfria detaljer, Värmepump PSA OnePac II.

Utloggad Annie

SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #4 skrivet: juli 03, 2007, 11:44:46:46 »
Tack Cina!

Undrar bara om dessa transparanta överdrag är barnsäkra, annars vore det fint att kunna se belysningen. Får undersöka vidare vad som finns på marknaden. Har fått svar från Miami Pool som hade ett bra pris men de kunde tyvärr inte leverera överdraget föränn i slutat av augusti och vi skulle ju gärna vilja ha ett nu... Så är det nära man är ute i sista stund.

Någon som kan dela med sig erfarenheter med mekaniska poolskydd med utväxling?

Mvh/Annie

 
Svenska Poolfabriken 7x4 meter, värms upp med värmepump.

Utloggad Fia

SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #5 skrivet: juli 03, 2007, 19:15:22:22 »
Tack för det snabba svaret Fia!  :)

Hempool tog inte emot fler beställningar för säsongen och nu har jag bett om en offert från Miamipool så får vi se vad poolskyddet kostar där. Hittade också ett hos Poolkungen men jag vet ingenting om den firman, men det var i alla fall betydligt billigare än hos Sv.poolfabriken.

Ni som har mekaniskt poolskydd med utväxling, vad tycker ni om det, klarar man att stänga och öppna det på en person? Vet att du Fia funderade på ett för något/några år sedan, har du investerat i ett eller tycker du att det fungerar med standardskyddet?/Annie

Har inte kommit till skott o köpt ett ännu , det är så mycket annat som ska göras klart så det kanske får vänta tills nästa år, men vi ska införskaffa ett! Spontanbaden, som du sa, försvinner lätt med standardskyddet.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Barbro

SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #6 skrivet: juli 04, 2007, 10:51:51:51 »
Hej,
Jag har ett mekaniskt poolskydd, som jag kan dra på och från själv och jag är inte speciellt stark.
Poolskyddet är till salu och 2 år gammalt. Det är ett s.k. Pool Safe från folkpool. Har men den så behövs inget staket.
Intressant?
MVH/Barbro

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #7 skrivet: juli 06, 2007, 11:19:33:33 »
Det finns ju alternativ med poolöverbyggnad. Klasik från Idealcover (http://www.idealcover.com/en/serial-production/klasik/basic-description.html) för en 8 meters pool finns hos poolstore.se för 55.000 kr och om du köper i Tyskland för ca €4.000. Med tanke på att de flesta pooltäckningar lätt kryper upp över 30' så kanske det kan vara ett alternativ? Håller precis på att beställer en själv och vi har tre barn från 1-8 år så jag förstår dina tankar kring låsbart.
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad Maffe

SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #8 skrivet: juli 07, 2007, 08:41:36:36 »
Köpte ett Calypso för c:a 25.000,- hos www.poolstore.se Funkar Perfa!

Går att stänga å öppna helt själv utan att besitta egenskaper som Hulken. Med utväxling. Kommer bilder snart i min tråd.

//Maffe

Utloggad Fia

SV: Mekaniskt poolskydd med utväxling?
« Svar #9 skrivet: juni 11, 2008, 22:24:24:24 »
Hej Annie.

Hur har det gått med poolskyddfrågan? Investerat i något nytt ännu?
Vi har fått på det "nya" skyddet med skenor o det är otroligt enkelt att ha att göra med. Lite trögt att dra på men inte värre än att jag med glädje gör det 2-3 ggr om dagen, om det behövs! <sol> Trots att det inte är någon utväxling på vår upprullning så går det väldigt lätt att veva upp det fast med utväxling...mycket bättre.
Kan varmt rekommendera det!! O0 Vårt är ett Miami Cover .
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag