CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR  (läst 4002 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« skrivet: december 23, 2009, 14:05:28:28 »
Det är väl ganska lungt i pölarna så här dags. :D
Julbad får väl bli i medelhavet eller på varmare ställen. O0 O0
trevlig helg på er alla <sol>
//TOMTEN
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« Svar #1 skrivet: december 23, 2009, 21:44:05:05 »
Får önska det samma Carlos!! <sol>

God Jul.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5558
  • Total likes: 486
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« Svar #2 skrivet: december 23, 2009, 21:59:51:51 »
Hallå!

Här i Piteå har vi fått 60 cm nysnö de senaste tre dagarna, jag har nog under mina 44 år aldrig varit med om nåt liknande...
Det har i alla fall gjort att julstämningen verkligen infinner sig, och jag myser i fulla drag.
Skottar snö med min 4-hjuling på dagarna (www.atvforum.se), badar i SPA-badet på kvällarna (Poolforum) och trots kylan så värmer jag huset billigt ändå (www.varmepumpsforum.com).

Nåväl, när allt detta är sagt  ;) vill jag önska er alla, både medlemmar och besökare en rikig God Jul och ett Gott Nytt ÅR!

Speciellt vill jag ge "FIA" en eloge för hennes sätt att ta hand om forumet de gånger jag inte har tid.
Att Poolforum blivit så populärt är mycket tack vare Fia, och jag hoppas att fler än mig uppskattar hennes vänliga bemötande/ton.  <love>
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Erica

SV: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« Svar #3 skrivet: december 24, 2009, 10:07:31:31 »
Ja så lugnt i poolem blir det ju inte om man har inomhuspool - snarare en rejäl extra användning nu över jul- och nyårshelgerna när barnen är lediga från skolan. Och det blir ju inte bara våra barn utan det kommer ju ofta kompisar som vill ta sig ett dopp också, så nu gäller det att kolla att allt funkar med poolen. Men allt verkar vara i ordning utom att jag fick köpa en ny glödlampa till ena poolampan i förrgår.

Ja med all snön så blir det ju riktig julstämning i år. Lite trafikproblem blir det ju men det får man väl stå ut med. Men några 60 cm snö på en gång som det tydligen kommit i Piteå har vi ju inte fått. Här nere skulle nog allting kollapsa om det kom sådana mängder ! Det brukar räcka med någon decimeter för att folk skall börja köra av vägen till vänster och höger tycker jag.

Gof Jul och Gott Nytt år alla !

Utloggad Jenson

SV: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« Svar #4 skrivet: december 24, 2009, 15:07:33:33 »
Hej alla poolare,

Vill också önska er alla en RIKTIGT GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

Mvh Jenson
jf storpool 6.1x3.6 Altan på 120m2

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5558
  • Total likes: 486
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« Svar #5 skrivet: december 25, 2009, 12:25:59:59 »
Lite Julbilder

Tog ett par kort här hemma idag.
De senaste 5 dagarna har det snöat ca 90 cm.
Allt efterson det kommit mer snö har det packats ihop och har väl blivit kring 65-70 cm nu när det slutat snöa.
Bifogar 2 bilder, en från framsidan huset och en från baksidan.

Kul med mycket snö!
Men, -18°C i morse var nästan väl kallt...

/Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« Svar #6 skrivet: december 25, 2009, 17:43:40:40 »
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA !!!!!

Tänk att i år fick vi en jul med massor av snö. Här kommer lite bilder på hur det såg ut hos oss, i Löberöd, Skåne.......4 dagar innan julafton, idag har det regnat  >ohno> fortfarande ganska mycket snö, men inte lika fint, gnistrade och fluffigt.

LOTTERÖD



En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: GOD JUL o GOTT NYTT ÅR
« Svar #7 skrivet: januari 03, 2010, 12:17:22:22 »
Hej alla glada poolare runt om i landet .
Gott Nytt PoolÅr <sol> , nu är vi på rätt sida igen
kan man snart åter se fram emot härliga bad.
Detta forum är livlinan, tack till alla som bidrar med
sin erfarenhet och underhållande läsning ibland.
Roland 8)   
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag