CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Dåligt jobb gjorts med min pool.  (läst 4510 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kenta2

SV: Dåligt jobb gjorts med min pool.
« Svar #10 skrivet: augusti 19, 2019, 14:58:21:21 »
Jag skall inte lägga till något kring fakturabitarna/vad som avtalats etc. Det finns mycket om det.

Mina tankar ligger kring arbetet.

* Kolla in kortsidan huruvida det bara är linern och snap-in listen som ger illusionen av en vikande kortsida. Nu brukar inte kortsidor ge sig först, mer ett långsidesproblem. Hursom om ramen egentligen är rak men linern ser ut som den gör så kan linern vara lagd någon cm för långt ut från idealpositionen, dvs hela sjoket borde varit någon cm närmare kortsidan i så fall.

* Som du nämner ser jet stream och breddavloppets montering ut att båda luta nedåt. Är det beroende på sned infätstning av något slag eller bristande stöd kring dessa?

* Om de glömt att dammsuga/slarvat innan linern lagts ut så blir det gärna grus/stenar hur försiktig man än är. Dessa är lite obehagliga att gå på och om de ligger rakt under linern så kan de med tiden skapa små hål i linern när den åldras. Det är stenar på bottenmattan eller som du nämner på den oklädda trappan som linern vilar på som är direkt värst. Även stenar från under bottenmattan kan kännas om de slarvat men dessa är ju av mindre risk för att skada linern.

* att ha skippat mattan under trappan känns inte bra spontant. Jag har inte någon trappa i poolen självt då jag ville maximera badytan så jag är väl inte helt hemma på den lösningen, men om det är tänkt från leverantören att mattan skall vara på plats och den är monterad utan matta vid trappan utan att det motiverats eller förankrats med dig så är det inte bra alls.

Sammantaget så verkar det vara bristande kompetens från entreprenörens sida. Du bör reklamera dessa bitar med tydlighet. Har de gjort fler pooler eller är du först ut? Med tanke på hur de  grejat så känns det som nybörjare på pool.

Du bör om möjligt ombe din poolleverantör att besiktiga poolen för att få deras bild av om denna installation är fackmannamässigt utförde efter deras instruktioner.

I det fall du blivit rekommenderad denna entreprenör av din poolleverantör så bör du dels nämna för entreprenören att du kommer att återkoppla till poolleverantören kring hur entreprenören levererat hittillls samt naturligtvis ta det med poolleverantören i så fall. I de fall entreprenören blivit rekommenderad av poolleverantören så har de ett kick-back förhållande och poolleverantören tipsar dem om jobb. Entreprenören vill inte ha dåligt vitsord hos poolåterförsäljare, blir färre jobb som de får tipsat av dessa.




Poolgiganten

Utloggad hemirg

SV: Dåligt jobb gjorts med min pool.
« Svar #11 skrivet: augusti 20, 2019, 08:46:25:25 »
Om du är medlem i villaägarna och inte har tagit kontakt med dem än tycker jag absolut du ska utnyttja de jurister som de har avtal med. Detta är kostnadsfri tjänst som ingår i medlemsavgiften som jag utnyttjade när jag byggde huset https://www.villaagarna.se/radgivning-och-tips/vara-experter/. Alternativt kolla med ditt försäkringsbolag vilken juridisk hjälp som ingår i din hemförsäkring. Entreprenörerna kan inte friskriva sig mot självklara saker fick jag klart för mig då. Som i mitt fall försökte de friskriva sig mot att ansvara för lagning av kakel och klinkers p.g.a. sättningar i huset.

I detta fall så försöker de friskriva sig och kräver extra pengar för något som borde ingå i det avtalade priset. Entreprenören måste kunna se innan arbetet påbörjas att det kommer bli problem med att återfylla runt poolen. Det kan ju inte vara en överraskning att det står en pool i vägen för grävmaskinen. Det låter mer som de ville få fram en billig offert för att få jobbet och sedan ta in pengarna ändå.
« Senast ändrad: augusti 20, 2019, 10:20:08:08 av hemirg »
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag