CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Aluna pooltak  (läst 13243 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stichy

  • Gäst
Stichy
Aluna pooltak
« skrivet: juli 26, 2014, 16:01:10:10 »
Hej, någon som har erfarenhet av Aluna pooltak?

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Aluna pooltak
« Svar #1 skrivet: juli 26, 2014, 17:41:19:19 »
Ja, Atlanta 3.50x8.62x0.97 med delad uppvikbar gavel i största sektionen. Jag har aldrig sett någon annan här på forumet som har det taket men det kanske finns någon? Det är mest byggsatserna som köps. Vad är det du undrar?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Stichy

  • Gäst
Stichy
SV: Aluna pooltak
« Svar #2 skrivet: juli 26, 2014, 22:14:25:25 »
Undrar lite över hur stabila de är och allmänna kvalitetskänslan. Ser väldigt bra ut med att de klara 100kg/m2 vilket är mycket mer än de andra pooltaken jag tittat på.

Utloggad TommyC

SV: Aluna pooltak
« Svar #3 skrivet: juli 27, 2014, 13:19:55:55 »
Stabilitet, finish och kvalitétskänslan hos Atlanta är jag väldigt nöjd med.

Vi har väldigt speciella förutsättningar som gjorde att det var svårt att hitta ett tak som passade poolen. Poolens två yttre väggar ligger mot murar med upp till 4,5 meter ner till berget. Innanför poolen är det mot huset en altan som bara är 2,7 meter djup. Det krävdes att taket skulle vila på den yttre muren och en så liten del som möjligt av altanen. Atlanta går att få i många olika bredder och i vårt fall passar det perfekt.

Det som till slut fällde avgörandet var ett besök på villamässan 2010 där många typer av tak ställdes ut. Taken i byggsats som då kostade 70-80 tusen kr kändes väldigt klena och rassliga. Atlanta är mycket stabilt. Prisskillnaden var mycket mindre än skillnaden i stabilitet och kvalitétskänsla. Vi betalade 120 tusen kr inklusive frakt med extra räls och uppvikbar gavel i den största taksektionen. Skjutbar lucka i största taksektionen ingår. Taket är monterat på fabrik. Alla tätningar och allt annat sitter exakt där de ska. Monteringsanvisningen hade från början en del brister men det kom en bättre utgåva.

Det som var mindre bra var leveranstiden och samarbetet mellan återförsäljaren och generalagenten som lämnade mycket i övrigt att önska, hoppas det fungerar bättre idag. Jag upplevde att återförsäljaren gjorde allt han kunde men stödet från generalagenten var kass vilket bekräftades i flera telefonsamtal. Jag anade att det kunde bli problem med leveranstiden då det inte gick att få något riktigt leveransåtagande utan bara ”det har aldrig tagit mer än 8 veckor”. Nu satte de nytt rekord med 12 veckor.

Taket fungerar väldigt bra nu på fjärde säsongen och vi är väldigt nöjda med det.

Jag tycker att du ska titta på de tak du väljer mellan i verkligheten före köp. Titta även på Termatec som troligen är det bästa taket. Det är dyrare men rätt prutat kanske det är riktigt prisvärt? När vi skulle titta på Termatec var det väldigt mycket uppnäsa på personalen så det gick bort ganska snabbt. Förhoppningsvis är de mer kundtillvända idag. Var priserna ligger idag vet jag inte men konkurrensen har nog ökat så priserna borde ha gått ner något.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Stichy

SV: Aluna pooltak
« Svar #4 skrivet: juli 31, 2014, 21:31:15:15 »
Tack för ditt mycket hjälpsamma svar.

Utloggad TommyC

SV: Aluna pooltak
« Svar #5 skrivet: augusti 01, 2014, 09:05:36:36 »
Berätta gärna vad det blir för tak  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Plosky

SV: Aluna pooltak
« Svar #6 skrivet: augusti 10, 2014, 11:29:09:09 »
Lånar lite tråden och vill fråga om det är någon vet vart man kan få tag i monteringsanvisning till dessa aluna pooltak?

Utloggad TommyC

SV: Aluna pooltak
« Svar #7 skrivet: augusti 10, 2014, 12:32:33:33 »
Prata med närmaste återförsäljare. De kan skicka monteringsanvisningen som pdf-fil.

Det är en utmärkt idé att studera monteringsanvisningar före köp av dyr utrustning. Tag poolvärmepumpar som exempel. Vill man ha en tydlig och komplett manual så är det inte många kvar att välja på.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad TommyC

SV: Aluna pooltak
« Svar #8 skrivet: oktober 11, 2014, 19:02:15:15 »
Suck, samma problem som jag hade. Jag höll inne sista betalningen till de skickade monteringsanvisningen, det tycker jag du också ska göra. Jag bifogar monteringsanvisningen som jag fick våren 2011. Det är inte självklart att den fortfarande är aktuell.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Aluna pooltak
« Svar #9 skrivet: oktober 12, 2014, 12:36:46:46 »
Hej! Du har inte möjlighet ladda upp ngn bild
alltid kul se hur det ser ut, kan ju vara hjälp för ngn
annan som funderar. Tror många här uppskattar sådant.
Men roligt att det löste sig.
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag