VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Importera pooltak i egen regi?  (läst 7456 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
Importera pooltak i egen regi?
« skrivet: mars 29, 2020, 19:55:23:23 »
En evighetsfråga.....sökt i olika trådar, sett mångas funderingar och lösningar....
Stora prisskillnader över lag men inte helt enkelt....

Tänker mig ett billigt pooltak enbart av praktiska skäl för vintertäckning men så klart bör man snegla på även "isolervärde" för uppvärmningsmånaderna.
Någon som haft kontakt med utländska leverantörer och gjort någon egen import och kan dela med sig från positiva lyckade egenimport?
För och nackdelar eller fungerat bra?

"Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Poolgiganten

Utloggad morsbo

SV: Importera pooltak i egen regi?
« Svar #1 skrivet: mars 29, 2020, 23:10:43:43 »
Är oxå inne på samma lösning då priserna är vad dom är i Sverige men tryggheten kan vara osäker om man beställer från Öst, har varit kontakt med Dreampools i Polen och har ett pris på detta tak:
"Elegance+ M 7,58 x 4,28 x 0,90 m with 3m extra rails and side door: 5289 Euros with VAT solid (clear) polycarbonate + 300 Euros transport cost to Uppsala"
Det som jag ej gillar är att man skall betala ca:30% i förhand men vet att en annan här i detta forum har beställt ett tak från Dreampools med samma typ av upplägg utan problem.

Är väldigt likt Gullberg&Jansson NOVA men kvalitémässigt vet jag ej.


Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Importera pooltak i egen regi?
« Svar #2 skrivet: mars 30, 2020, 09:48:18:18 »
Är oxå inne på samma lösning då priserna är vad dom är i Sverige men tryggheten kan vara osäker om man beställer från Öst, har varit kontakt med Dreampools i Polen och har ett pris på detta tak:
"Elegance+ M 7,58 x 4,28 x 0,90 m with 3m extra rails and side door: 5289 Euros with VAT solid (clear) polycarbonate + 300 Euros transport cost to Uppsala"
Det som jag ej gillar är att man skall betala ca:30% i förhand men vet att en annan här i detta forum har beställt ett tak från Dreampools med samma typ av upplägg utan problem.

Är väldigt likt Gullberg&Jansson NOVA men kvalitémässigt vet jag ej.

Hej!
kvalliteten på det taken är fantastiskt, jag har ett alucover pooltak via qualitypool och av allt att dömma som är det samma tak. dock ska sägas att det är robust och väger en del och är inte lika lättrullat som tex ett gullberg jansson leia men det känns riktigt gediget.
frågade själv dreampool om offert när jag letade tak och tyckte inte det blev så mycket billigare med tanke på risken med garantier m.m om något skulle gå fel. hur det funkar kan jag som sagt inte svara på men taken är fina.
Alucover som jag först kontaktade för att importera själv vägrade att sälja till mig, jag var tvungen att gå via deras svenska leverantör som då var qualitypool
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Importera pooltak i egen regi?
« Svar #3 skrivet: mars 30, 2020, 14:10:58:58 »
Vet inte om det är mig nordbo syftar på. Jag har iallafall ett Elegance+ som jag äntrar tredje säsongen med. Taket ser fortfarande jättefint ut. Det rullar kanonbra, Jag har gjort en jämförelse med andra märken i flera butiker och påstår att det är exakt samma tak. Det är vanligt i alla branscher att en producent tillverkar till flera varumärken men den ändå skillnaden att man byter förpackning och logotype. Talar av egen erfarenhet här då jag har arbetat på olika industrier i nästan 20år. Det är ibland komiskt hur märketstrogna många konsumenter faktiskt är.
I vilket fall kan jag inte annat än att rekommendera Dreampools. Kan inte uttala mig om andra dock.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Importera pooltak i egen regi?
« Svar #4 skrivet: april 13, 2020, 15:41:34:34 »
Tack för svar, ger en del bra kompletteringar.
Har haft kontakt med Polen, fått offert och fraktpris, landar på betydligt rimligare peng än här hemma.....
Skall se om jag får tag i bekantas nätverk i Polen, känns som det behöver komma lite närmare leverantören än det jag själv har.....
Får återkomma hur det utvecklas, tills dess är det tacksamt om fler har erfarenheter att dela med sig av.

//"Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad sgrevskott

SV: Importera pooltak i egen regi?
« Svar #5 skrivet: april 16, 2020, 10:11:19:19 »
Jeg har også fått pris av dem. Jeg ønsker egentlig en av prestige modellene i antrasitt farge, venter på svar. Kanskje vi skulle be om en "poolforum" rabatt om flere bestiller?

Markus Wilmén

  • Gäst
Markus Wilmén
SV: Importera pooltak i egen regi?
« Svar #6 skrivet: juli 15, 2020, 22:41:25:25 »
Hur har det gått för, någon av er som beställt pooltak från dreampools eller någon annan i Polen/Tjeckien?
Är själv intresserad av import direkt.

Utloggad TommyC

SV: Importera pooltak i egen regi?
« Svar #7 skrivet: juli 16, 2020, 11:33:23:23 »
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan