VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Torktid lim vid limning av liner  (läst 974 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad poolforum

Torktid lim vid limning av liner
« skrivet: maj 21, 2020, 12:29:03:03 »
Hej,

Jag har två skador i min PVC-liner på ett område som ligger ovanför vattenytan (efter att jag har sänkt nivån). Jag har köpt ett reparationskit och enligt instruktionerna så ska man applicera limmet på lagningslappen och sedan låta det torka INNAN man applicerar det på linern. Det står inget om hur länge det ska torka innan man trycker dit lappen. Jag har aldrig limmat i PVC förut, men det låter ju jättekonstigt att man ska låta limmet torka först. Det lär ju inte fästa om man låter det torka för länge, eller?

Om man ska limma under vattnet (vilket jag inte ska göra) så ska man däremot trycka dit det direkt.

Poolgiganten

Utloggad poolforum

SV: Torktid lim vid limning av liner
« Svar #1 skrivet: maj 21, 2020, 14:43:08:08 »
Så här står det i instruktionerna:

Rengör folien där skadan uppstått. Klipp en lapp som är ca 5 cm större än det skadade området. Applicera limmet tunt på reparationsduken och tryck fast den på det skadade området under vatten. Om skadan är på torrt område ovanför vattenytan, låt limmet torka först innan reparationsduken trycks på skadan. Efter ca två timmar kan området belastas fullt ut.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Torktid lim vid limning av liner
« Svar #2 skrivet: maj 21, 2020, 23:25:58:58 »
Låter som kontaktlim. Kontaktlim ska man ju låta torka så att det inte klibbar typ, alltså inget ska fastna på fingret om man känner efter.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan