VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lite snygg rektangulär ovanmarkspool - finns det?  (läst 2218 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Liwes

  • Gäst
Liwes
Lite snygg rektangulär ovanmarkspool - finns det?
« skrivet: maj 10, 2020, 11:10:54:54 »
Hej
Vi är på jakt efter en rektangulär ovanmarkpool på ca 4x2,5m med över 1m djup. Vi har en riktigt liten trädgård och inte så stor marginal på storlek om vi inte ska behöva ha den helt i skugga.
De allra flesta rektangulära jag har hittat är antingen större eller ärligt skitfula.
Kan tänka mig att specialbeställa om det behövs, men jag vill inte behöva gjuta någon betongplatta eller gräva allt för mycket då vi inte får in en grävare.
Alla tips mottaget tacksamt :)

Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: Lite snygg rektangulär ovanmarkspool - finns det?
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2020, 07:25:19:19 »
Hej, vet inte hur du menar med skitfula, men ovanmarkspooler som man inte återfyller samt är rektangulära måste ju ha rejäla stöttor (som t.ex Intex) för att inte kollapsa av vattnets tryck. Det är möjligt det finns pooler som inte har dessa stöttor, men det är inget jag hittade, inte för samma pris som en Intex eller oval stålpool.

Håller med om att intexpoolen inte är vacker, ett 1,3 meter högt grått rymdskepp som landat mitt i trädgården ser det ut som, jämfört med grannens fina nergrävda folkpool (som dock kostade 10 gånger så mycket). Vi kommer antagligen att gräva ner poolen nästa år om vi bestämmer oss för att vi är "poolmänniskor".

Om trädgården inte är så stor kanske en intex 2,5x6x1,3 är något? Kanske går det att ställa den i ett hörn och bygga nån sorts trädäck/ram runt den som man sen klär in med lite buskar för att dölja hela rasket?

/H

Utloggad raffe81

SV: Lite snygg rektangulär ovanmarkspool - finns det?
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2020, 09:06:12:12 »
Hej,

Det finns en rektangulär träpool hos riopool. Den är 4.2m x 2.2m med 1.20m djup. Eftersom det är en träpool tycker jag den ser snygg ut och man slipper extra stödben.

https://www.riopool.se/familypool-220x420120-rektangular-1550422/article

Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Lite snygg rektangulär ovanmarkspool - finns det?
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2020, 10:04:04:04 »
Googla på "swimspa" så hittar du massor alternativ.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag