CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex dosering  (läst 713 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Emma82

  • Gäst
Emma82
Intex dosering
« skrivet: juni 17, 2018, 22:48:49:49 »
Hej ! Hoppas att jag kan få svar här då jag inte får det i varuhusen som säljer produkten. Vi har en intexpool med pump som rymmer drygt 4 000l. Har monterat och fyllt denna. Har behandlat den enligt rekommendation på varuhus med klorstart från swim & fun Och sedan lagt i en aoutomatdoserare mini från swim and fun. Har det lilla hålet öppet. Bifogar bild efter att ha testat vattnet.vad ska jag göra för att komma inom bra värden? Pumpen går totalt ca 8 timmar per dag.

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Intex dosering
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2018, 23:03:35:35 »
ser väl ganska bra ut :)

Emma82

  • Gäst
Emma82
SV: Intex dosering
« Svar #2 skrivet: juni 18, 2018, 09:05:22:22 »
Hade kanske tagit lite tokig bild men 1:a och sista raden är inte på optimalt. Den översta är klor den i mitten ph. kommer tyvärr inte på vad den sista betyder just nu.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Intex dosering
« Svar #3 skrivet: juni 18, 2018, 10:21:24:24 »
Kloret kommer att sjunka av sig självt varefter det förbrukas eller solen bryter ner det. Alkaliniteten (som jag gissar att det är den som är längst ner) är inte jätteviktig. Får ni problem med att pH åker jojo (högt lågt om vartannat) så kan ni ha i lite bakpulver, eller som det heter hos Folkpool "Höj Alkalinitet" men den säljs bara i 3 kg förpackning och det är alldeles för mycket för er storlek på pool.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Intex dosering
« Svar #4 skrivet: juni 18, 2018, 10:22:25:25 »
Kan lägga till att ser vattnet klart ut, det smakar bra och svider inte i ögonen så är nivåerna tillräckligt bra.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag