CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Denform 61 vs camargue  (läst 23812 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad decido

SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #20 skrivet: juli 19, 2014, 16:49:30:30 »
Nä, kanske inte, men värt varenda krona att lägga till...!

Poolgiganten

KalleDahl

  • Gäst
KalleDahl
SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #21 skrivet: augusti 31, 2014, 20:02:53:53 »
Den största skillnaden är väl att Denform Model 61 är nästan 20 cm bredare än Camargue Alessio åt ena hållet? Har väl även några fler munstycken.

Utloggad Meter

SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #22 skrivet: september 05, 2014, 16:38:11:11 »
Bara att hoppa över kommentarer från Märsta.

Många tror att ex. iPhone är äkta Amerikansk kvalité och att riktiga kvalitetsbad inte innehåller kinesiska komponenter.

Många har inte förstått att Kina idag är ett av världens bästa tillverkare alla kategorier men att de också tillämpar att "Du får vad du betalar för". Exempel: Du vill ha hem en servicetekniker här i Sverige för ditt spa men vill bara betala 40:-/tim och att framkörning ska ingå. Om det mot förmodan skulle komma en tekniker hem för det priset (som inte är släkt eller bästa kompis) - vill man verkligen ha denne grävandes i sitt spa? Samma sak gäller i Kina. Det är bara ignorant att hänvisa till ordet "Kina" i samma andetag som skit. Jag kan peka ut ren dynga som tillverkas i USA och som jag alla dagar i veckan skulle välja ett välbyggt Kinesiskt alternativ till. Så, återigen, det är inte Kina det är fel på utan vissa [ofta västerländska] puckon vilka lämnar spec'ar, som är helt omöjliga i sin ekvation, i tron att de ska tjäna en massa pengar. Lämnar du en bra och realistisk spec så får du en precis lika bra produkt.

johanmärsta:
Jag förutsätter att du aldrig besökt producerande företag i kina.

Att du sen talar om för oss som redan äger "kinaskräpet" hur kass det är talar ju för nästa miss. Jag betalade c:a 100.000 mindre för mitt bad än offererat från en av de mer namnkunniga och som jag snart haft i ett år (inkl. en vinter) och är fortfarande helnöjd. Jag har gått igenom det i detalj under sommaren med alla paneler borta etc etc och kan inte solklart se den stora skillnaden mot min kompis Hydropool, detta trots att vi bägge är invigda i detaljer kring varmt vatten och isolering av detta. Jag pysslar med betydligt mer kritisk teknik i mitt yrke så jag ser inte hur mitt bad skulle kunna gå sönder så pass att det skulle kosta 100.000:- att reparera (den kostade 60.000:- ny med tre års garanti). Och vad gäller driften så ligger den helt i nivå med ex. Hydropool då jag ställt den på 10 cm markisolering.

Var nöjd och stolt över dina saker så är vi andra nöjda med vårt.

Slutligen: Nej, det är inte folk som köpt spa på Bauhaus som förstör detta forum. Det är folk som trycker ner åsikter i halsen på andra oavsett vad dessa tycker och frågar efter. Sluta med det och dela med dig av tips och förfrågningar istället så ska du se att du blir betydligt mer poppis än idag.
« Senast ändrad: september 05, 2014, 16:41:44:44 av Meter »

Utloggad Meter

SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #23 skrivet: september 07, 2014, 18:51:40:40 »
Nej, det var inte direkt några frågor utan mer en tankeställare som gick dig förbi som en lastbil på E4'an.




Utloggad Meter

SV: Denform 61 vs camargue
« Svar #24 skrivet: september 07, 2014, 21:22:41:41 »
Jag har läst manualen. Tack ändå för länken. Vill du ha länkar till Sundance och andra och deras intervaller? Nä, det står ju inget om detta i deras trots att det är samma slitage där. För att ta erkänt förstklassiga produkter så anger tom Danfoss (kompressorer) serviceintervaller i sina spec'ar och det är väl gräddan av kompressorer utan att bråka om det. Är det inte lite oproffsigt att bara utelämna sånt?

Ja, antingen så tror man att sitt Sundance har bättre pumpar (för gissa var de kommer ifrån?) eller så gör man en helt tokrolig och knasig sak och byter till en bättre pump för en knapp tusenlapp till när nu denna undermåliga går sönder (för både du och jag vet att den kommer rulla betydligt över två tusen timmar, eller hur?). Vips var jag uppe över 60 papp på mitt bad. Attans!


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag