VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Azuro BP-100  (läst 2773 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Akilles

Azuro BP-100
« skrivet: juni 17, 2015, 11:06:06:06 »
Hej

Vi är på jakt efter en värmepump till vår 8x4 folkpool, ca 43 m3.
Kikade först på Brilix 9 kw, då den har ett bra pris och verkar vara populär här på forumet. Dock rekommenderade säljaren pumpen Azuro PB-100 då den är på 10 kw till samma pris.
Googlade snabbt men hittar inte särskillt mycket om den. Finns en Azuro PB-100HS till betydligt högre pris på www.poolsweden.se, kan det vara samma pump som på rubinpool?
Någon med erfarenhet av dessa pumpar?

Mvh
Johan Akilles

Poolgiganten

Utloggad Akilles

SV: Azuro BP-100
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2015, 16:56:28:28 »
Eller om vi säger så här, vilken bör jag välja?  <dontkn>

Utloggad TommyC

SV: Azuro BP-100
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2015, 20:00:35:35 »
Jag har bara begränsad erfarenhet av G&J 9,2 kW (tredje säsongen med den startar nu). Av de två du funderar på skulle jag tveklöst välja Brilix då den troligen är den allra vanligaste VP och därmed mest beprövad. Det är ganska få här som har haft problem med den men det går ju såklart inte att dra några slutsatser av det.

En aspekt som borde väga tungt vid val är hur det fungerar att få service när VP går sönder. Gå sönder lär samtliga VP göra, det är bara frågan om hur snart. Hos G&J finns en lista över ”servicepartners”. Kolla motsvarande för Brilix och Azuro.

En annan ganska viktig aspekt är manualen. Är den begriplig och hyfsat komplett. Vi har sett en del mindre lustiga exempel på automatöversättningar från kinesiska. Ladda ner och lusläs före köp. Jämför gärna med G&J.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Akilles

SV: Azuro BP-100
« Svar #3 skrivet: juni 17, 2015, 21:22:46:46 »
Hittar inget om servicepartners för varken Brilix eller Azuro, ska ställa frågan till Rubinpool.
Hade gärna kört på G&J, om de inte kostat som två Brilix.
Av de två känns det klart tryggare med Brilixen, men räcker 9 kW för att värma mina 43 m3?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan