VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Mina badgäster  (läst 1797 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
Mina badgäster
« skrivet: augusti 09, 2018, 19:26:47:47 »
Bina är törstiga  i år och verkar tycka om klorerat vatten ibland kan det sitta ett 15 tal på snöret som är till temperaturmätaren.
Men dom är snälla när man håller dom med vatten.
Så de får gärna vara mina badgäster.   

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Mina badgäster
« Svar #1 skrivet: augusti 09, 2018, 20:06:05:05 »
Vi hade grannens (från grannkvarteret) bin vid poolen för ett par år sedan. Hämtade vatten på de blöta skenorna. Det blev besvärande tillslut eftersom det satt 20-30 bin på skenorna och marken runtom, lätt att trampa på av misstag......så jag skulle vara lite försiktig med detta och be biodlaren fixa vatten lite närmare kupan....
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Erica

SV: Mina badgäster
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2018, 21:03:08:08 »
Bin är inte alls så aggressiva som många tror. Det är sällan som de sticker om man inte är ett direkt hot mot dem. Då är getingar oftast värre... För några år sedan fick vi ett massivt getingbo ovanför poolrummet, på vinden, där vi har ventilationsaggregat m.m. Som tur är krånglade inga apparater under sommaren så vi slapp att försöka ta oss runt getingboet.

Utloggad aromata

SV: Mina badgäster
« Svar #3 skrivet: augusti 09, 2018, 21:52:56:56 »
Sätt ut vatten på annat ställe i närheten som de kan välja istället. Men de måste förstås ha något att landa på och kunna dricka utan att riskera att drunkna.

Vi har en damm där de, och bl.a humlor och getingar, landar på näckrosbladen och andmaten.

Utloggad karljon

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 68
  • Total likes: 8
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Mina badgäster
« Svar #4 skrivet: augusti 10, 2018, 09:27:25:25 »
Har satt ut två brickor en med vatten och en med sockervatten i ett hörn vid poolen men dom föredrar poolvattnet har flyttat temperaturmätaren mellan hörnen det hjälper inte efter ett tag så har de hittat snöret igen.

Utloggad aromata

SV: Mina badgäster
« Svar #5 skrivet: augusti 10, 2018, 10:11:19:19 »
Har satt ut två brickor en med vatten och en med sockervatten i ett hörn vid poolen men dom föredrar poolvattnet har flyttat temperaturmätaren mellan hörnen det hjälper inte efter ett tag så har de hittat snöret igen.
Lägg ett snöre på brickan men inte djupare än att halva ligger ovanför vattenytan. Snöret suger vatten och är därför idealiskt att landa på och dricka. Fungerar säkert med något annat sugande material också, typ Wettexduk eller någon textil.

Trevligt att värna våra pollinatörer. De ger dessutom trädgården en extra dimension.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan