CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolpumpen orkar inte  (läst 1148 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Prosvetz

Poolpumpen orkar inte
« skrivet: mars 15, 2019, 10:55:08:08 »
Hej på er alla kunniga! Har en pool 6x3 m, med pump och sandfilter. Problem är bör jag satt in värmepump för att värma poolen så verkar inte pumpen orka med, får backspola för att den ska kunna pumpa nån timme, har jag en för klen pump? Vad ska jag kolla efter nör jag letar ny? Har cirka 4 meter mellan inlopp och pump sen cirka 10 meter mellan skimmer och pump <dontkn>

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Poolpumpen orkar inte
« Svar #1 skrivet: april 17, 2019, 14:27:23:23 »
Vad har du använt för rördimensioner ? Det du beskriver låter väldigt konstigt om du inte har något speciellt flödeshinder någon stans. Normalt är det just backspolningen som sätter gränsen för hur kraftig pumpen måste vara och klarar den backspolningen bör den klara det andra också. Om filtret sätts igen på någon timma så låter det ju som om du har enormt mycket skräp i vattnet. För vad kan annars göra att den vill ha backspolning så snabbt ? Det enda som påverkas av backspolningen är ju mängden skräp i filtret och därav ett mottryck som ökar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag