Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Intex eller något annat?  (läst 1980 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stinky

Intex eller något annat?
« skrivet: juni 12, 2018, 21:29:34:34 »
Jag har just börjat kika på en pol inför 2019 och fick ett pris på halvmiljonen för att bygga en undermarkenpool. Eftersom jag inte vet om familjen gillar pool eller och jag tycker det är kul med underhållet så kom jag på att en ovan mark kunde vara en bra start.
Helst vill jag ha en intex ultra 52m3 men den är ju nästan 10x5m och det kan vara lite stort ovan marken... Så ev blir det en 4,x4,8 eller finns det andra märken lika intex som kanske är ännu bättre?
Jag tänker mig att lägga till saltvattenkit o den lilla städroboten för att göra livet lätt. Dessutom måste man nog köpa en värmepump för att få det varmt o gott.
Finns det någon maxtemp för intex?

Poolgiganten

Utloggad Varmtibadet

SV: Intex eller något annat?
« Svar #1 skrivet: juni 13, 2018, 13:10:38:38 »
Hej

Jag var för 6 år sedan precis i samma tankar som du och fick även jag offerter på 300-500k på en pool, vilket känns lite väl häftigt med tanke på att man inte vet om vi var en "pool-familj" eller inte.

Våren efter köptes en Intex pool, den rektangulära tillsammans med saltvattensystem och värmepump. Filterpumpen byttes ut illa kvickt mot sandfilter som kräver mindre underhåll samt renar vattnet bättre.
Kostnad för poolen+VP+sandfilter+VP hamnade på ca 12k - det några ggr större pooldäcket hamnade väl på ungefär samma siffra då jag gjorde det själv.
I år bytte jag till en kraftigare VP - så 28-31grader i vattnet är numer standard :) 

Med facit i hand var det helt suveräna pengar att lägga! Barnen badar än idag VARJE DAG om det är fint väder, värt varenda krona.
Men visst, å andra sidan hade en "riktig" pool var rätt för oss helt klart! Men kostnaden då en helt annan.
 

Utloggad Stinky

SV: Intex eller något annat?
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2018, 13:57:05:05 »
Tack,. Detta är precis vad jag ville höra. Jag tänker att vi bor 250m från havet och om man nu inte tycker bada pool är kul så är ju inte 500k något man bara kan slänga bort sådär. Dessutom vill jag hellre lägga de pengarna på semestern och resor. Visst är en nedbyggd pool snyggt men de projekt som jag har sett här där man byggt in ovanjordpooler i terassen ser helt ok ut.

Utloggad Coolg8

SV: Intex eller något annat?
« Svar #3 skrivet: juni 13, 2018, 20:21:28:28 »
Helt rätt väg att gå, tycker du att en intex eller motsvarande känns lite vek så kan du alltid ta en JF Fritid så får du lite robustare saker med mycket utrustning.

Enkel att montera, och ett företag som varit med länge i branchen med rejält med reservdelar om det skulle behövas.

Utloggad Stinky

SV: Intex eller något annat?
« Svar #4 skrivet: juni 14, 2018, 17:43:49:49 »
Har kikat på JF och de ser helt ok ut. Finns det fler leverantörer lika dem?
Jag bor i södra skåne (vellinge) och här har vi både sand och högt grundvatten (ca 90cm djup). Jag vill helst gräva ner polen en bit så inte trädäcket blir så högt. Men frågan är om det går utan en betongplatta?

Utloggad Coolg8

SV: Intex eller något annat?
« Svar #5 skrivet: juni 14, 2018, 18:40:31:31 »
Kolla på coralpool på pool & spa. Jag har en oval 8x4,2x1,5 med murade stödväggar och gjuten platta.

De finns de som har de på sandbotten med träsidor som stöd, det gäller bara att ha reglar så det räcker.

Ett alternativ är en åtta den poolen behöver inga stödsidor, det är egentligen två runda som man har en balk som stöd i mitten.

Jag fastnade för fabrikatet då de tillverkas av hobbypool i Tyskland och sen bestyckas med bra utrustning.

De har en oval 11x5 till ruskigt bra pris.

Utloggad Stinky

SV: Intex eller något annat?
« Svar #6 skrivet: juni 14, 2018, 20:33:41:41 »
Har du en länk, googlade men tror inte att jag kom rätt för de hade ej nån 8 pool ellee oval pool

Utloggad Coolg8

SV: Intex eller något annat?
« Svar #7 skrivet: juni 15, 2018, 09:49:46:46 »
Klart jag fixar en länk  O0

https://poolsidan.se/sv/pooler/pooler/coralpool/

Kan tillägga att jag valde mellan JF fritid, Primastar och coralpoolen

Utloggad Stinky

SV: Intex eller något annat?
« Svar #8 skrivet: juni 16, 2018, 16:12:39:39 »
Hmmm nu är jag som jag brukar, börjar billigt och ökar i pris... Hur funkar en glasfiberpool när man har grundvatten på mellan 0,7-2,5m som varierar beroende på hur vinden ligger. Marken är i ren sand.
Tror ni man kan få till en 8x4x1.5m glasfiberpool för ca 150-200k?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan